Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ارمنستان ازاستقرار بیشتر نیرو‌های روس نزدیک با مرز با جمهوری آذربایجان و افتتاح دومین پایگاه نظامی روسیه در این کشور استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزیر دفاع این کشورارمنستان دوشنبه گفت که از گسترش پایگاه نظامی روسیه در خاک خود و استقرار بیشتر نیرو‌های روس نزدیک با مرز با جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «واگارشاک هاروطویان» وزیر دفاع ارمنستان در مصاحبه‌ای به خبرگزاری «ریانووستی» گفت: «مسئله گسترش و تقویت پایگاه نظامی روسیه در خاک ارمنستان همیشه در دستور کار بوده و ارمنستان همیشه به این موضوع علاقه‌مند بوده است.»

وزیر دفاع ارمنستان درمورد اینکه آیا برنامه‌های مشخصی برای این توسعه بالقوه وجود دارد یا خیر، اظهار نظری نکرد. هاروطونیان گفت که وی نیازی به افتتاح رسمی پایگاه نظامی دوم روسیه نمی‌بیند، اما افزود که دو کشور در حال بررسی استقرار یک واحد نظامی در شرق ارمنستان، نزدیک مرز با جمهوری آذربایجان هستند. وی هدف از اقدام بالقوه و یا مکان دقیق آن را فاش نکرد. وزارت دفاع روسیه تاکنون واکنشی به این مسئله نشان نداده است.

نیرو‌های صلح‌بان روسی هم اینک در ارمنستان و تحت پیمان دفاعی رسمی با این کشور مستقر هستند. روسیه دارای یک پایگاه نظامی در شهر «گیموری» نزدیک مرز ارمنستان با ترکیه با حدود ۳۰۰۰ نیروی نظامی است. روسیه ماه نوامبر اعلام کرد که حدود ۲۰۰۰ نیرو را به عنوان بخشی از ماموریت حفظ صلح در این کشور مستقر می‌کند

این در حالی است که سیاستمداران مخالف دولت ارمنستان خواستار ایجاد پایگاه دوم روسیه در منطقه «سیونیک جنوبی» هستند. مخالفان ارمنستان که خواستار استعفای «نیکل پاشینیان» نخست وزیر این کشور به دلیل شکست در نبرد با جمهوری آذربایجان هستند، قصد دارند تظاهراتی دیگری را علیه وی در هفته جاری برپا کنند.

«ایشخان ساغاتلیان»، هماهنگ کننده جنبش نجات میهن گفت که راهپیمایی در ایروان به صورت روزانه برگزار خواهد شد و از پاشینیان خواسته خواهد شد که استعفا دهد. بعد از شکست ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی که با توافق سه جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، انتقاد‌ها و تظاهرات علیه نخست وزیر ارمنستان بیشتر شده است.

ارمنستان در این جنگ بعد از پیشروی نیرو‌های آذربایجان، مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرز‌های بین‌المللی عقب نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیرو‌های ارمنی در جنگ متهم کرده و خواستار برکناری او از قدرت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش روسیه قره باغ روسیه و ارمنستان بحران قره باغ جمهوری آذربایجان نظامی روسیه پایگاه نظامی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

روسیه تاکنون یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل خود دارد و طی هفته های اخیر پیشرفت هایی در مناطق شرق اوکراین داشته است.

گفتنی است؛ درحالی وزارت دفاع روسیه از صدور دستور افزایش تسلیحات نظامی به جبهه های جنگ با اوکراین خبر می دهد که طی هفته های اخیر کنگره و کاخ سفید بسته کمک های نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و پنتاگون نیز از کمک جداگانه ۶ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر می دهد.

ر ئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد