Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@18:29:20 GMT

خطر اعتیاد در کمین سیگاری‌ها

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۳۵۴۰

برجعلی گفت: ۹۰ درصد افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند در سنین نوجوانی و جوانی سیگار می‌کشیدند. ناطقان: محمود برجعلی یک روانشناس در رابطه با اعتیاد در سنین بلوغ گفت: در سنین نوجوانی و جوانی دو عامل جامعه شناختی و روانشناختی و یا به عبارتی دیگر عوامل درون فردی و برون فردی در گرایش فرد به اعتیاد تأثیرگذار هستند که عامل درون فردی عاملی مهم در این زمینه محسوب می‌شود، زیرا نوجوانان در دوران بلوغ هیجاناتی دارند و در اصطلاح روانشناسی به آن آشفتگی هیجانی گفته می‌شود که بر همین اساس میزان آسیب پذیری آن‌ها نسبت به بزرگسالان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نقش عوامل درون فردی در گرایش نوجوانان و جوانان به اعتیاد بیشتر است، افزود: براساس تحقیقات انجام شده، افراد در خانواده‌هایی که خشم و استرس بیشتر و شادی و نشاط کمتری در آن وجود دارد و یا کسانی که همیشه احساس ناکامی و ناامیدی دارند بیشتر به سمت اعتیاد که مرحله اول آن سیگار کشیدن است سوق پیدا می‌کنند و همچنین تحقیقات نشان داده که ۹۰ درصد افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند در ابتدا با کشیدن سیگار دچار این بلای خانمان سوز شده‌اند.

این روانشناس ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد اغلب افراد در سنین جوانی توسط دوستان خود به کشیدن سیگار تحریک می‌شوند که دو دسته هستند، دسته‌ای که به قصد تجربه کردن با این عمل موافقت می‌کنند و دسته دیگر نیز به دلیل ترس از طرد شدن از طرف دوستان خود راضی به کشیدن سیگار می‌شوند.

برجعلی با بیان اینکه فقر و بیکاری و محیط زندگی از جمله عوامل موثر بر گرایش فرد به اعتیاد هستند، تصریح کرد: خانواده‌هایی که آشفته و پر از خشونت و درگیری هستند، فرزندانشان بیشتر در معرض خطر اعتیاد هستند، اما وظیفه مهم والدین این است که آرامش را در خانه فراهم کنند و بر رفت و آمد فرزندان و افرادی که معاشرت دارند، نظارت و کنترل نامحسوسی داشته باشند، به طوری که فرزندان را نسبت به این اقدامات حساس نکنند.

وی افزود: والدین در جهت کاهش خطرات اعتیاد باید اطلاعات و سطح آگاهی خود را افزایش دهند و فرزندانشان را براساس سن آن‌ها آموزش دهند تا از عواقب اعتیاد در سنین نوجوانی و جوانی آگاهی یابند.

برجعلی ورزش و مطالعه را از جمله عواملی دانست که می‌تواند نوجوانان و جوانان را از خطر اعتیاد دور نگه دارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خطر ، اعتیاد ، سیگاری ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خطر اعتیاد سیگاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • زبانه کشیدن شعله‌های آتش حق طلبی از دانشگاه‌های کلمبیا و اوهایو
  • تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شهید شیرودی موفق نبود
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شیرودی موفق نبود
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید