Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده اوپک پلاس اعلام کرد ایران قرار است در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در ماه میلادی آینده حضور پیدا کند.

ایران که به دلیل تحریمهای آمریکا از مشارکت در توافق کاهش تولید اوپک معاف شده است، از اعضای کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس نیست اما یک نماینده این گروه که مایل نبود نامش فاش شود، اظهار کرد: ایران در نشست سوم مارس (۱۳ اسفند) این گروه حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیران اوپک و متحدانش شامل روسیه چهارم مارس برای تصمیم گیری درباره سطح تولید آوریل دیدار خواهند کرد.

حضور اعضای غیرعضو کمیته نظارتی مشترک وزیران در جلسات این کمیته غیرمعمول نیست و در گذشته هم کشورهای عضو اوپک نظیر لیبی و ونزوئلا در جلسات این کمیته حضور پیدا کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال حضور ایران در جلسات این کمیته کمتر متداول بوده است و در شرایطی انجام خواهد گرفت که احتمال تسهیل تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت ایران مطرح است. اگر حجم قابل توجهی از صادرات نفت ایران به بازار جهانی برگردد، تلاشهای اوپک برای حذف مازاد ذخایر نفت که در دوران پاندمی ویروس کرونا به وجود آمد را پیچیده خواهد کرد.

تحلیلگران غربی می گویند اگر تحریمها برداشته شوند، ایران می تواند در مدت چند ماه تولیدش را از ۲.۱ میلیون بشکه در روز فعلی به ۳.۸ میلیون بشکه در روز که سطح تولید پیش از تحریمها بود، افزایش دهد. موسسه تحقیقاتی "ریستاد انرژی" پیش بینی می کند اگر تحریمها برداشته شوند، سطح تولید نفت ایران تا سال ۲۰۲۳ از چهار میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت. موسسه FGE هم انتظار دارد تولید نفت ایران تا سال ۲۰۲۵ از مرز چهار میلیون بشکه در روز عبور کند و در حدود پنج میلیون بشکه در روز ثابت بماند و سپس در سال ۲۰۳۷ رو به کاهش بگذارد.

تحریمهای آمریکا علیه ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تشدید شدند و اگرچه جو بایدن، رییس جمهور فعلی آمریکا لحن آشتی جویانه ای داشته است اما مقامات ارشد دولتش اعلام کرده اند واشنگتن درباره توافق با ایران تصمیم سریعی نخواهد گرفت.
(ایسنا)

برچسب ها: کمیته نظارتی ، ریستاد انرژی ، دونالد ترامپ لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MuA

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کمیته نظارتی ریستاد انرژی دونالد ترامپ میلیون بشکه در روز کمیته نظارتی وزیران اوپک اوپک پلاس نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرما است.

باستین تصریح کرد: در ۲ سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آنها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیأت اقتصادی روسیه نشست‌هایی برگزار و یک هیأت اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

کد خبر 6090443

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند