Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@22:31:59 GMT

حزب بعث عراق؛ عامل تحرک داعش

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۴۰۳۱

حزب بعث عراق؛ عامل تحرک داعش

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، دکتر سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو در خصوص تلاش باقیمانده های رژیم صدام برای ایجاد اعتراض علیه ایران در داخل این کشور و تطهیر دیکتاتور سابق عراق، با یادآوری این موضوع که حزب بعث مورد حمایت کامل عربستان از گذشته تاکنون بوده است، گفت: در دفاع مقدس شاهد بودیم عربستان سعودی کمک های زیادی به حزب بعث و شخص صدام انجام می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمایت بعد از پایان دفاع مقدس نیز ادامه داشت و در شرایطی که قصد اعدام صدام را داشتند، سعودی ها تلاش کردند دیکتاتور عراق را به شکلی از این کشور خارج کنند.
 
وی از بروز و ظهور حزب بعث پس از حضور داعش در عراق گفت و بیان کرد: در حقیقت این حزب بعث عراق بود که داعش را به حرکت واداشت و عملیات های گوناگونی که داعش علیه ملت عراق انجام می داد از شیوه های بعث استفاده می کرد. بعضی از فرماندهان زمان صدام نیز فرماندهی نیروهای داعش را بر عهده داشتند و حتی برخی از این افراد در درگیری با حشدالشعبی و ارتش عراق کشته شدند و هویت آن‌ها لو رفت.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تظاهرات سنگینی که در سال گذشته میلادی در شهرهای مختلف عراق صورت گرفت، اظهار کرد: پشت سر جنایاتی که در حاشیه های تظاهرات صورت می گرفت توسط عناصر بعث وجود داشتند.
 
وی در ادامه به معرفی دختر صدام پرداخت و گفت: دختر صدام قبل از سقوط پدر خود، از عراق خارج شد و مورد حمایت نظام سلطه در اردن قرار گرفت که این کار با پول های عربستان سعودی بود. در حقیقت دختر صدام با حمایت های سعودی ها تلاش می کرد مجموعه سیستم بعث را که یک سیستم پیچیده حزبی بود احیا کند. این شرایط به گونه ای بود که دختر صدام اعلام کرد به زودی به بغداد باز می گردد و گروه هایی را در قالب تابلوی بعث به عراق فرستادند و اقدام به تظاهرات کردند.
 
صدرالحسینی با بیان اینکه از قانون اساسی عراق پس از صدام، موضوعی به نام بعث زدایی وجود دارد، اظهار کرد: هر فردی که عضو حزب بعث بوده است امکان حضور و ورود به سیستم های حکومتی و دولتی را ندارد.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دختر صدام حزب بعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا عطاران صدام می‌شود

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، بنا بر خلاصه‌ی داستان این فیلم نقشی که آقای عطاران آن را بازی می‌کند با صدام شباهت ظاهری دارد و همین شباهت باعث دردسرهایی برای او می‌شود.

بنا بر شنیده‌ها این فیلم که به کارگردانی پدرام پورامیری ساخته می‌شود طنز است و علاوه بر پریناز ایزدیار و رضا عطاران بازیگران دیگری هم در آن حاضر هستند.

همشهری آنلاین نیز در توضیح این خبر نوشته است: پدرام پورامیری در نخستین فیلم مستقل خود با تهیه کنندگی مجتبی رشوند، در حالی پیش تولید این فیلم را شروع کرده که رضا عطاران در این فیلم، نقش مردی را بازی خواهد کرد که به‌دلیل شباهت به صدام از او می‌خواهند تا نقش بدل او را ایفا کند! نکته قابل توجه حضور پریناز ایزدیار در این فیلم است. البته مشخص نشده این بازیگر چه نقشی را بازی می‌کند. پورامیری پیش‌تر با حسین دوماری کارهای مشترکی را انجام داده است.

با توجه به حضور رضا عطاران در این فیلم، «صدام» پورامیری طنز است و البته پریناز ایزدیار سابقه حضور در فیلم و سریال‌های طنز را ندارد و تنها به‌عنوان نقش فرعی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» حضور داشت.

ایده ساخت فیلمی درباره «صدام» چه طنز و جدی در ایران نبوده و برای نخستین بار است که ساخته می‌شود؛ البته در سینمای جهان هم ساخت و اکران فیلمی درباره «صدام» کمتر بوده، هر چند درباره دیگر دیکتاتورهای بزرگ، فیلم‌های مختلفی ساخته شده است.

با این حال، سال گذشته اعلام شد که کارگردان سریال «چرنوبیل» قرار است فیلمی درباره زندگی صدام بسازد. قرار بود یوهان رنک، فیلمی به نام «زندانی در کاخش» را درباره صدام حسین بسازد، فیلمی که با اقتباس از کتاب پرفروش ویل باردنورپر با عنوان «زندانی در کاخش: صدام حسین، نگهبانان آمریکایی او و آنچه تاریخ ناگفته می‌گذارد» بوده و داستان درباره ۱۲ سرباز آمریکایی است که در ماه‌های آخر زندگی صدام حسین نگهبان وی بوده اند.

پیش‌تر نیز فیلمی با عنوان «بدل شیطان» در سال ۲۰۱۱ ساخته شد؛ این فیلم براساس اظهارات لطیف یحیی ساخته شده و سوء استفاده‌هایی را که به‌عنوان بدل پسر بزرگ صدام حسین، عدی حسین در دهه ۸۰ و ۹۰ تجربه کرده به تصویر می‌کشد. دامینیک کوپر در این فیلم هم در نقش یحیی و عدی صدام حسین را بازی می‌کند.

دیگر خبرها

  • رضا عطاران صدام می‌شود
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • بی‌تحرکی چه بلایی سر پاها می‌آورد؟
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت