Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دستیاران گروه پزشکی از گروه‌هایی هستند که با چالش‌های معیشتی روبرو هستند و این جمعیت ۲۲ هزار نفری با مشکلات سابقه کار پس از پایان آموزش و نداشتن بیمه پایه روبرو هستند.

وی افزود: در بررسی‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت مشخص شد که بخش عمده ای از دانشجویان دوره دستیاری بیمه پایه درمانی ندارند و پس از آن با توافقی که میان معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت صورت گرفت، مقرر شد که دستیاران بیمه پایه سلامت دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی افزود: برای بیمه پایه سلامت ۵۰ درصد هزینه از سوی وزارت بهداشت و ۵۰ درصد سهم دانشجو به صورت وام از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تأمین می‌شود. تاکنون نیز ۴ هزار دستیار برای بیمه پایه ثبت نام کرده اند. هم اکنون نیز ثبت نام برای دستیاران انجام می‌شود و بیمه برای خود فرد و افراد تحت تکفل وی برقرار خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به دو برنامه مهم بیمه دستیاران پزشکی در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی گفت: با تاکید حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تصمیم بر این شد که بیمه تکمیلی و بیمه تأمین اجتماعی دستیاران در دست اقدام قرار گیرد.

وی افزود: به این ترتیب دستیاران پزشکی بیمه تکمیلی می‌شوند. در حال حاضر بسته پیشنهادی بیمه تکمیلی نهایی و آماده شده است و برای تأمین منابع آن پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است. بخشی از منابع آن از سوی صندوق رفاه و بخشی دیگر از سوی معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت تأمین می‌شود.

رحیمی یادآور شد: همچنین برای بیمه تأمین اجتماعی خویش فرما برای دستیاران پزشکی شیوه نامه اجرایی مربوطه تدوین شده است و بر اساس آن تمام دانشجویان دوره‌های دستیاری بیمه تأمین اجتماعی به صورت خویش فرما خواهند شد و صندوق رفاه بخشی از این هزینه را تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین اعتبارات دو بسته پیشنهادی بیمه‌های تکمیلی و تأمین اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کردیم که برای تأمین منابع آن در حال مذاکره با معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: در صورتی که دانشجویان دستیاری بیمه تأمین اجتماعی شوند برای آنها سابقه کار محسوب می‌شود و با توجه به اینکه در پایان دوره تحصیلی آنها سن شأن برای ورود به بازار کار بالا رفته است این سابقه کار ضروری است.

وی اظهار داشت: موضوع بیمه‌های دستیاری برای اولین در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت رخ داده است و پیش بینی‌های لازم در بودجه سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم بعد از تصویب بودجه برای وام و بیمه دستیاران بودجه لازم را تأمین کنیم.

کد خبر 5153594

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بیمه بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وام دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه تربیت مدرس وزارت علوم تحقیقات و فناوری پذیرش بدون آزمون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه ها دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی خوابگاه های دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بیمه تأمین اجتماعی دستیاران پزشکی بیمه تکمیلی بیمه پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به هیئت دولت ارسال شده است تا با تصویب و اجرای این لایحه، دغدغه کارگران در مورد امنیت شغلی کمتر شود.

سید محمدرضا حسینی شامگاه چهاشنبه در آیین تجلیل از کارگران نمونه و تلاشگران عرصه سلامت در محیط کار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: صیانت از کرامت‌ و عزت کارگران در اولویت سیاست‌های وزارت متبوع قرار دارد و برای آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: امنیت شغلی از دغدغه های اصلی کارگران کشور است که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشته‌اند، به همین منظور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم با تنظیم پیش نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار»، کاهش آلام و نگرانی‌های کارگران عزیز را در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین در وزارتخانه، زیرساخت‌هایی فراهم شده است که همه قراردادهای بین کارگر و کارفرما ثبت الکترونیکی شود.

حسینی با بیان اینکه ارتقای ایمنی کارگران یکی دیگر از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای صیانت از زحمتکشان عرصه کار و تولید است، افزود: طی دو سال گذشته ظرفیت بازرسی از کارگاهها در سراسر کشور با حمایت لجستیکی افزایش یافته است.

وی توجه به استان‌های کمتر برخوردار را از راهبردهای اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و گفت: این منطق برگرفته از نگاه و منطق انقلاب اسلامی و دولت انقلابی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شرایط سیستان و بلوچستان و برنامه های این وزارتخانه برای استان نیز اظهار کرد: امسال برای کاهش نرخ بیکاری و جهش تولید با استفاده از ظرفیت سازی بخش تعاون استان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی