Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز طی دیداری با معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه پیرو موافقت وزیر امور خارجه، درخواست تسریع در استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در البرز را مطرح کرد.

عزیزاله شهبازی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان، گفت: البرز دارای ویژگی‌های فراوانی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری خاصی است از این رو بستر تبادلات بین المللی فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سال گذشته طی دیداری با دکتر ظریف، وزیر محترم امور خارجه، درخواست گشایش دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در البرز مطرح شد و ایشان با اشراف به شرایط این استان با این موضوع موافقت کردند.

شهبازی گفت: بر این اساس اکنون به دنبال تسریع در استقرار این امکان در استان هستیم.

وی افزود: بسترهای توسعه همه جانبه در البرز فراهم است و برنامه‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف البرز را محقق کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

سید کاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه نیز ضمن بررسی این موضوعات طرح شده، اظهار کرد: معاونت‌های مختلف وزارت امور خارجه، همواره با استان‌های کشور در تعامل سازنده بوده و نمایندگی‌های کشورمان در خارج به فراخور، ظرفیت‌ها و امکانات هر استان را به طرف‌های خارجی معرفی می‌کنند.

تحصیل بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های البرز

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طی دیدار با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری تمامی مسائل استان در این حوزه مطرح شد و در این میان موضوع تقویت دانشگاه خوارزمی مورد توجه ویژه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

عزیزاله شهبازی در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی البرز به عنوان پایتخت علم و فناوری، افزود: دانشگاه‌های مطرح و موثری در البرز مستقر هستند و در دانشگاه‌های استان بیش از ۴۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و این مراکز دارای بیش از ۱۱۰۰ استاد و عضو هیات علمی است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از ابتدای حضورم در راستای توسعه البرز بر مبنای علمی تلاش بسیاری کرده‌ام و بر این اساس سند توسعه استان با بهره گیری از ظرفیت اساتید برجسته دانشگاهی استان تهیه و تدوین شده است.

شهبازی گفت: شورای راهبری روسای دانشگاه‌های استان البرز نیز تشکیل شد تا تصمیم گیری در راستای توسعه استان بر مبنای بهره برداری از این ظرفیت‌های علمی البرز صورت گیرد.

وی افزود: طی این دیدار تمامی مسائل استان در این حوزه مطرح شد و در این میان موضوع تقویت دانشگاه خوارزمی مورد توجه ویژه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

شهبازی گفت: از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری دعوت شد که طی روزهای آینده برای حضور در جلسات شورای راهبری دانشگاه‌ها و احتمالا شورای توسعه استان شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان البرز عزیزاله شهبازی سید کاظم سجادی استانداری البرز تحقیقات و فناوری وزارت امور خارجه وزیر محترم علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد