Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: اکنون نمایندگان سیاسی و رایزن‌های تجاری‌مان بررسی‌های لازم را برای دریافت خسارات وارد شده به تاجران ایرانی در حادثه گمرک اسلام قلعه افغانستان آغاز کرده اند. 

محمود سیادت در رابطه با آمار خسارت‌های وارد شده پس از حادثه آتش‌سوزی در اسلام‌قلعه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه آمار خسارت‌ها هنوز آماده نشده است، در افغانستان خود دولت و بخش خصوصی آن درحال پیگیری هستند و در ایران نیز انجمن بین‌المللی حمل و نقل و راهداری مسئولیت ارائه میزان خسارت‌ها را برعهده دارند و در حال پیگیری هستند اما هنوز به جمع بندی کامل نرسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتاق بازرگانی و سازمان صمت نیز در حال تلاش هستند تا آمار بارها و محموله های صادراتی را دریافت کنند که هنوز به امار کلی نرسیده اند.

وی افزود: نمایندگان وزارت خارجه و واحدهای تجاری ما در افغانستان، در تلاش هستند که خسارات وارد شده را طلب کنند.خود اتاق های تجارت افغانستان هم جلسات مکرری دارند. بحثی که مطرح است این است که افغانستان باید بنا به دلایل مختلف از جمله کوتاهی در اصول دولت خسارات را بپردازد و جوابگو باشد. این پروسه بسیار طولانی‌ست و کار حقوقی پیچیده‌ای دارد و در قدم اول باید مدارک و اسناد جمع آوری و تایید شود و سپس مرحله دوم آغاز شود. اکنون نمایندگان سیاسی ما و رایزن‌های تجاری‌مان بررسی‌های لازم را آغاز کرده اند. 

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در پاسخ به این سوال که آیا پس از آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه، اولویت صدور کالاها تغییر کرده‌است؟ گفت: بدلیل فقر روز افزونی که در افغانستان وجود دارد، این کشور ناچار به کاهش واردات شده و کشور ما نیز در آن سو دچار کاهش صادرات شده، همچنین ناامنی‌ها و مشکلاتی که در مرز وجود دارد در کاهش واردات افغانستان موثر بوده است. فعلا خود تجار افغان نیز تمایلی به واردات ندارند اما ما امیدواریم که این حادثه تاثیر اساسی در تجارت دو کشور نداشته باشد.

سیادت همچنین با توجه به آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه و حساسیت هایی که در خصوص صادرات نفت و گاز به وجود آمده، اظهار کرد : اکنون صادرات نفت و مایعات سوختی از مرزهای جنوبی اتفاق می‌افتد. اما درس مهمی که حادثه آتش سوزی اسلام قلعه به ما آموخت این است که باید استانداردها را بیش از گذشته رعایت کنیم و تجهیزات را در مرزهای دو کشور تقویت کنیم و همچنین فاصله پارک ماشین ها و خروجی‌شان را کنترل کنیم و جلوی ازدحام وسایل حامل سوخت در مرز را بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر مثبت فعال شدن راه آهن خواف_روزنک در صادرات کشور عنوان کرد : تقویت خطوط ریلی در راه آهن‌ها قطعا می‌تواند به جلوگیری از تراکم بار در مرزها کمک کند اما هنوز تاسیسات لازم که در نقطه مرزی نیاز دارد ایجاد نشده، فعلا امور گمرکی قرار است در خواف مورد بررسی قرار داده شود تا تاسیسات و تجهیزات لازم تهیه شود. بنا به شنیده‌ها بخش خصوصی قوی و توانمندی هم در این زمینه دست به کار شده اند و توافقات اولیه را با سازمان های مسئول داشته اند.

نائب رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی همچنین گفت: امیدواریم راه‌آهن جمهوری اسلامی در تعرفه‌ها به نحوی ملاحظاتی را رعایت کند که صادرات و ترانزیت کالاها از طریق خط ریل به مراتب ارزان تر از مسیر جاده‌ای و کامیونی باشد و مجموعه عوامل از جمله گمرک و سازمان حمل و نقل و خود راه‌آهن ،همکاری لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی انفجار در گمرک اسلام قلعه اسلام قلعه خسارت ها آتش سوزی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان نباید از تحصیل محروم شوند

شورای فقه اسلامی اتحادیه جهان اسلام روز جمعه، ۷ ثور با نشر بیانیه‌ای بر اهمیت آموزش زنان در دین اسلام‌ تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این شورا توصیه می‌کند که کشورها و مسلمانان در سراسر جهان به زنان اجازه دهند تا دانش مفید در زمینه‌های مختلف را فرا گیرند و آنان را از این امر محروم نکنند.»

شورای فقه اسلامی نقش زنان در خدمت به جوامع را قابل‌توجه خوانده و افزوده است که زنان و مردان جز در موارد استثنا براساس فطرت‌شان برابرند.

بیست‌وسومین اجلاس شورای فقه اسلامی وابسته به اتحادیه مسلمانان جهان امروز در شهر مکه برگزار شد و در آن بر توانمندسازی زنان برای کسب دانش مفید در زمینه‌های مختلف تاکید صورت گرفت.

این در حالی است که طالبان از حدود سه سال به این‌سو دختران و‌ زنان را از آموزش، تحصیل و کار در افغانستان منع کرده‌اند.

این گروه تا کنون برخلاف خواست بیش‌تر کشورهای اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند