Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشریات دانشجویی یکی از موثرترین رسانه‌های جریان دانشجویی است که می‌تواند برگرفته از دغدغه‌ها و تحلیل‌های آنها در خصوص مسائل مختلف  باشد. دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن حدود یک سوم دانشجویان آموزش عالی کشور در حوزه نشریات دانشجویی نیز باید اثرگذاری لازم را داشته باشد اما متاسفانه این دانشگاه در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نماینده یا حق رای  ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اسدی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره وضعیت فعلی فعالیت‌های نشریات دانشجویی کشور بیان کرد: در حال حاضر تاثرگذاری نشریات دانشجویی به دلیل انتشار الکترونیکی در فضای مجازی، کمتر شده و شور و نشاط فعالیت دانشجویی در این حوزه کم فروغ  شده است.

وی با بیان اینکه تعداد درخواست مجوز برای تاسیس نشریات دانشجویی در دوران کرونایی کاهش نیافته است، گفت: غیر حضوری شدن آموزش عالی کشور بر کیفیت نشریات تاثیر داشت است؛ اما بر کمیت آنها اثرگذار نبوده است.

عضو دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص تعداد نفرات فعال در حوزه نشریات ادامه داد: بسیاری از فعالان دانشجویی که مدیر مسئول نشریات بودند در سال تحصیلی جاری فارغ‌التحصیل شدند؛ اما باز هم انتخابات برگزار شده و افراد جدیدی این مسئولیت را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به وضعیت نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: متاسفانه امسال این دانشگاه در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم نماینده و حق رای نداشت.

به گفته اسدی؛ از دانشگاه‌هایی که چندین واحد یا پردیس دانشگاهی دارند، پیام نور و فرهنگیان در انتخابات حق رای داشتند.

اسدی افزود: تعداد حق‌ رأی برخی از دانشگاه‌ها که انتخابات کمیته ناظر بر نشریاتشان باطل شده یا با حواشی همراه بوده، کاهش یافته است. به عنوان مثال دانشگاه پیام نور امسال 9 حق رای تجمیع شده توسط سازمان مرکزی این دانشگاه داشت، در حالی که سال‌های گذشته مدیر مسئولان نشریات دانشجویی هر پردیس این دانشگاه حدود  2 یا 3 حق رای داشتند.

این فعال دانشجویی درباره ماموریت‌های امسال کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم عنوان کرد: آیین نامه فعالیت نشریات دانشجویی وزارت علوم  باید مورد اصلاح مجدد قرار بگیرند چراکه این آیین نامه سال 83 تصویب شده و با گذشت چندین سال همچنان مورد بازنگری و اصلاح دقیق قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: آیین‌نامه فعالیت نشریات دانشجویی باید متناسب با مسائل روز کشور و جهان و معضلات و مشکلات دانشگاه‌ها و جامعه باشد. به عنوان مثال فعالیت نشریات الکترونیک یا انتخابات به صورت مجازی در این آیین‌نامه پیش‌بینی نشده است. همچنین انتخابات کمیته ناظر بر نشریات به صورت مجازی از نظر آیین‌نامه منع قانونی داشت ولی با توجه به شرایط فعلی کشور برگزار شد.

اسدی بیان کرد: اصلاح آیین‌نامه فعالیت نشریات وزارت علوم بعد از آماده کردن پیش نویس باید به تصویت شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

عضو دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم بر حمایت بیشتر مسئولان دانشگاهی از نشریات تاکید کرد و گفت: نشریات دانشجویی با کمک مسئولان می‌توانند به سمت درآمدزایی حرکت کنند تا توان خود را به جای مسائل مالی، صرف کیفیت تولید محتوا کنند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1089742 برچسب‌ها نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نشریات دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم انتخابات کمیته ناظر بر نشریات نشریات دانشجویی وزارت علوم فعالیت نشریات دانشگاه آزاد آیین نامه حق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین اختتامیه دومین نشست افق تحول دانشگاه اجلاسیه سراسری گروه کشوری علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در روز دوم این اجلاسیه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سید عبداله میر غیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، اکبر نصرالهی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه، زهرا السادات مشیر استخاره مدیر گروه کشوری علوم اجتماعی، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر، مدیران گروه علوم اجتماعی کشوری، علی چیتگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و روسای واحد‌های دانشگاهی و معاونین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار شد.

دکتر طهرانچی در حاشیه مراسم اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با دکتر چیتگر دیدار و گفت‌وگو کرد.

اجلاسیه سراسری گروه کشوری علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) واحد چالوس در قالب کمیته‌های کارگروه علوم اجتماعی در چهار بخش کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان