Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پدیده کیو-اِنان  که در رده فرقه های مذهبی در آمریکا طبقه بندی می شود به  آن دسته از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اطلاق می شود که بنابر اطلاعاتی بی اساس بر این باورند که وی درحال مقابله با گروه های تبهکار است، اساسا حرف «کیو»(Q) به مفهوم «اطلاعات طبقه بندی شده» است.

پیروان کیو-اِنان  در آمریکا ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ و با تهییج ترامپ حمله ای مرگبار به کنگره آمریکا کردند، محلی که درهمان لحظه بلند پایه ترین مقامات سیاسی این کشور درحال شمارش آخرین مرحله از آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بودند، هوداران ترامپ دراین حمله و به گفته رسانه های آمریکایی و نمایندگان کنگره، قصد کشتن معاون رئیس جمهوری و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این پدیده در فرانسه حالت فراگیر به خود گرفته و تعداد طرفداران این فرقه در خاک فرانسه به گونه ای شده که به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس۲۴  به مرز نگران کننده ای رسیده  است و این مساله موجب شده تا  امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و دولت وی را برآن داشته تا تحقیقاتی در این باره به عمل آید.

شمار هواداران کیو-اِنان  در فرانسه نگران کننده است

گزارشی که از سوی سازمانی تحت عنوان  «ماموریت بین وزارتخانه ای در زمینه مراقبت و مبارزه با انحرافات فرقه ای »  (MIVILUDES) در فرانسه منتشر شده حاکی است شمار هوداران این پدیده در فرانسه  طی هفته های اخیر افزایش یافته است.

«مارلن شیپا» وزیر امور شهروندی به رسانه فرانسوی «فرانس۳» در ژانویه گذشته گفته بود: گروه ها جدید توطئه باوران در خاک فرانسه به شدت نگران کننده است و دولت آنها را تحت نظر دارد.

رسانه های فرانسه مروج کیو-اِنان  

فرانس ۲۴ در گزارش خود عنوان کرد که رسانه های فرانسوی که از کاربران و مشترکان پر شماری برخوردار هستند، از مروجین اصلی این پدیده در این کشور به شمار می روند.

تارنمای «دی کودر» (DéQodeurs)   که از مهمترین درگاه های فرانسویان به دنیای بیرون و اینترنت به شمار می رود، کلیپی را در صفحه اصلی خود قرار داد که این گروه را ترویج می کند. بنابر گزارش نشریه فرانسوی «لو فیگارو» این کلیپ تاکنون بیش از ۵۷ هزار بار توسط کاربران فرانسوی دیده شده است. شعار این کلیپ بنابه گفته فرانس ۲۴  این است: «هیچ چیزی بر روی زمین قادر به متوقف ساختن مانیست».

تارنمای DéQodeurs در بالای صفحه نخست خود فرقه کیو-اِنان را برای مخاطب فرانسوی ترویج می کند

به گزارش فرانس۲۴  در پس تارنمای دی کودر توسط فردی  آلبانیایی تبار به نام «لئونارد سوژیلی » (Léonard Sojili)  قرار دارد. وی همچنین با استفاده از دیگر کانال اینترنتی خود موسوم به «تینکرویو» (Thinkerview)  که حدود ۷۷۳هزار مشترک دارد به تبلیغ و ترویج پدیده کیو-اِنان در فرانسه پرداخته است.

«فرانس سووار» (France- Soir)  از دیگر رسانه های آمریکایی  است که درکمال ناباوری کارشناسان به ترویج گروه کیو-اِنان در فرانسه مبادرت ورزیده است. این نشریه پر قدمت فرانسوی که سال تاسیس آن به اواخر قرن نوزدهم در فرانسه بازمی گردد، در سال ۲۰۱۲ ناگزیر تعطیل شد؛ اما در سال ۲۰۱۶ و این بار بر روی اینترنت ظهور کرد  و اینک به ترویج مسائل مرتبط به  «تئوری های توطئه» از جمله کیو-اِنان  پرداخته است.

 کیو-اِنان  فرانسه مختص به یک ایدئولوژی نیست

فرانس۲۴ درگزارش خود به این نکته اشاره کرد که کیو-اِنان  فرانسه با آنچه که در آمریکا وجود دارد از لحاظ ایدئولوژی متفاوت است.

طر فداران کیو-اِنان فرانسه برخلاف آمریکا که تنها مختص به گروه های راست افراطی می شود، شامل هرجناح و عقیده ای است. و از معتقدان به تئوری توطئه گرفته تا جنبش «جلیقه زردها»  و حتی جنبش های مرتبط به سلامت درجامعه را شامل می شود.

به عقیده «امیلی سنت دنی» (Emily St Denny) کارشناس در امور سیاست های فرانسه از دانشگاه کپنهاک (University of Copenhagen)؛ سر برآوردن پدیده کیو-اِنان در فرانسه یکی دیگر از تحولات جدید در این کشور به موازات شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اجتماعی ناشی از این ویروس به شمار می رود که از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ نمود پیدا کرده است.

به گفته این کارشناس دانشگاه کپهناک یکی شدن عقاید و ایدئولوژی های متفاوت پیرامون پدیده کیو-اِنان در فرانسه یک تهدید علیه دموکراسی و یا روندهای اجتماعی در جامعه به شمار رود.

کیو-اِنان  تهدیدی برای جمهوریت فرانسه

«اندرو اسمیت» (Andrew Smith)  دیگر استاد سیاست های فرانسه از دانشگاه انگلیسی «چیچستر» (University of Chichester)  واقع در «ساسکس» انگلیس در این باره می گوید: آنچه مرا به تعجب وا می دارد این است که سه سال طول کشید تا کیو-اِنان در آمریکا بصورت فعالانه خود را بروز دهد، اما تصور نمی کنم کیو-اِنان در فرانسه یک تهدید فوری به شمار رود و یا فردی که در پس تارنمای «دی کودر» قرار دارد قصد رسیدن به ریاست جمهوری فرانسه را داشته باشد؛ پدیدار شدن کیو-اِنان  در فرانسه نمایانگر تحلیل رفتن بخشی  از معیارهای فرهنگ مدنی است است که بر سرنوشت دموکراسی پارلمانی  به عنوان سیستم حاکمیت تاثیر می گذارد.

این استاد دانشگاه چیچستر افزود: کیو-اِنان  تهدیدی هشدار آمیز به ارزش های جمهوریت فرانسه است، زیرا در ضدیت با روشن گرایی و منکر جهانی شدن است.

هواداران ترامپ از فرقه کیو-اِنان در حمله 17 دی ماه 1399 به کنگره آمریکا

فرانس ۲۴ با فانتزی خواندن پدیده کیو-اِنان در آمریکا افزود: باور هواداران این فرقه که ترامپ را به عنوان یک قهرمان در نبردی پنهانی علیه عوامل شیطانی در آمریکا می دانند، دروغی بیش نیست.

***1302**

برچسب‌ها فرانسه ایالات متحده آمریکا امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه ایالات متحده آمریکا امانوئل مکرون فرانسه ایالات متحده آمریکا امانوئل مکرون اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!

دریافت 10 MB

"به CCN و همکارانم پیشنهاد می‌کنم به غزه نگاه کرده و کودکانی که دست‌ها و پاهای خود را از دست داده‌اند، نشان دهند."

دیگر خبرها

  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!