Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: گلایه مندی  خود و اعضای شورای شهر را از سخنان نسنجیده وزیر بهداشت که موجب گله همکاران ما در بهشت زهرا شد، ابراز می‌کنم.

وی ادامه داد: این عزیزان در بهشت زهرا و آرامستان‌های دیگر در یک سال اخیر بدون هیچ چشم داشتی در نهایت گمنامی با کمترین امکانات اجازه ندادند امور مرتبط با کفن و دفن بر زمین بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی اضافه کرد: این در حالی است که در بقیه کشور‌ها با کندن گور‌های دسته جمعی اموات را مدفون می‌ساختند، اما سخنان وزیربهداشت درخصوص واکسیناسیون این افراد، آب سردی بر پیکر آن‌ها بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم وزیر بهداشت بابت سخنان خود، اقدامات لازم جهت دلجویی از این افراد با اعلام جدول زمانی واکسبناسیون اولویت دار را انجام دهد.

امینی با اشاره به روز مهندس افزود: امروز پنجم اسفندماه، بزرگداشت دانشمند بزرگ و جامع‌الاطراف کشورمان، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس است. این روز را به جامعه مهندسین کشور، مهندسین عزیز همکار در شورا و بدنه شهردای تهران که جمعیت قابل توجهی از شاغلین و خدمتگذاران در مجموعه مدیریت شهری تهران را تشکیل می‌دهند، تبریک می‌گویم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هفته وکیل مدافع گفت: یکم تا هفتم اسفندماه هفته وکیل مدافع است، استقلال نهاد مدنی و دیرپای کانون وکلا یادگار ماندگار زنده‌یاد محمد مصدق و از لوازم و الزامات دادرسی منصفانه در نظام قضایی است.

وی گفت: علی‌رغم قدمت و اهمیت فراوان استقلال نهاد وکالت و اینکه ضرر عدم استقلال این نهاد مدنی در نهایت متوجه همه شهروندان و اهالی جامعه فارغ از شغل و سمت و جایگاه اجتماعی می‌شود، متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تضعیف همه‌جانبه این نهاد به‌بهانه‌های مختلف هستیم و امیدوارم مجلس محترم و شورای نگهبان اسیر برخی شیطنت‌ها در تضعیف نهاد وکالت به‌بهانه نظارت نشوند تا با دستاویز نظارت بیشتر که البته نظارت لازمه تداوم صحت عملکرد هر نهادی است، استقلال وکیل و کانون وکلا و در نتیجه حق دفاع شهروندان که ریشه در اصل سی و پنجم قانون اساسی دارد، لطمه نبیند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: گفتنی است وکلای دادگستری در سراسر کشور سالیانه صد‌ها هزار مشاوره و ده‌ها هزار وکالت رایگان به شهروندان کمتر برخوردار اقتصادی ارائه می‌دهند و اداره معاضدت کانون‌های وکلا در همه ایام سال حتی در شرایط سخت کرونایی خدمات رایگان حقوقی و وکالتی به شهروندان ارائه می‌دهد که متاسفانه افکار عمومی چندان که باید از این خدمات اطلاع ندارند.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی دشوار بخش قابل توجهی از جامعه، در راستای دسترسی هرچه بهتر و بیشتر شهروندان به خدمات حقوقی و تحقق دسترسی به وکیل و دادرسی منصفانه، جادارد که این خدمات رایگان که بخشی از حقوق شهروندی هستند هرچه بهتر و بیشتر از طرق مختلف از جمله بیلبورد‌های شهری به جامعه معرفی شود.

امینی در پایان با اشاره به سخنان اخیر رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: بی‌حرمتی و بی احترامی به منتخبین شهروندان در حقیقت بی‌حرمتی به رای میلیونی شهروندان تهرانی و اعضای شورای شهر تهران است؛ امیدوار هستیم با حرف‌های نسنجیده و سخنانی که در شان و جایگاه افرادی که به طرق مختلف جایگاهی را به دست آورده‌اند، اسباب نارضایتی شهروندان و منتخبان را فراهم نسازیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر بهشت زهرا رئیس شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است

عضو شورای شهر زنجان گفت: بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت بازآفرینی کشور در محور داوود قلی و دلجویی شهر زنجان قرار دارد که قریب به یک هزار میلیارد تومان است اما هنوز اعتبارات مربوط به آن اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مهدی طالب، در جمع خبرنگاران با انتقاد از برخوردهای انجام شده در ارتباط با المان غواصان دریادل اظهار کرد: متأسفانه فرق پیشنهاد با مصوبه را نمی‌دانند، اینکه اگر پیشنهادی برای میدان بسیج شده، ما قبل از آن هم مصوبه‌ای در ماده ۵ داریم که المان غواصان را تأیید کرده است.

وی افزود: موضوع احداث المان در میدان بسیج مصوب شده اما گفته می‌شود که آن فقط یک پیشنهاد بوده است، پس درخواست داریم حداقل به طرح‌های بالا دستی شهر که خودشان تأیید و امضا و ابلاغ کرده‌اند، پایبند باشند.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه در ارتباط با مسائل ترافیکی نیز طرح جامع ترافیکی وجود دارد، اضافه کرد: در طرح جامع ترافیکی هم حتی یک بار طرح را مطالعه نکرده‌اند تا بدانند در کدام قسمت این شهر مشاور طرح ترافیک، درخواست طرح و تقاطع ترافیکی را داده است.

طالب در ارتباط با بحث بازآفرینی شهری نیز گفت: قانون‌گذار برای توسعه بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی قانون بازآفرینی شهری را تدوین کرده است که باید در شهر زنجان نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت بازآفرینی کشور، در محور داوود قلی و دلجویی شهر زنجان قرار دارد که قریب به یک هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: اعتبارات مربوط به این پروژه هنوز اختصاص نیافته است و انتظار داریم ریاست کمیته نسبت به پیگیری منابع در این حوزه اقدام کند، چون اگر آزاد نشود، در استان‌های دیگر هزینه خواهد شد.

عضو شورای شهر زنجان در ارتباط با جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین هم گفت: شهرداری یک هکتار زمین خود را در اختیار آنها که بیش از ۱۰۰ خانوار هستند؛ قرار داده است اما در این چند ماه کمیته بازآفرینی تشکیل نشده است.

کد خبر 749835

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است