Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز مددکاری اجتماعی به نقش موثر آن ها در کاهش عوارض روانی - اجتماعی ناشی از کرونا اشاره کرد.

دکتر سعید نمکی در این پیام ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز ملی مددکاری اجتماعی،   یکی از مهمترین رسالت های مددکاران اجتماعی را ترمیم عوارض ناشی از فاصله اجتماعی در میان گروه های مختلف از جمله گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت در دوران شیوع کرونا دانست و گفت: این مهم مستلزم بهره گیری از راهکارهای جدید و خلاقانه در حیطه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن پیام وزیر بهداشت آمده است: «از گذشته بشر درگیر مشکلات متعددی بوده و همیشه تلاش کرده تا از طریق همبستگی و مشارکت اجتماعی بر این مشکلات فائق آید. از سال گذشته، جهان و به تبع آن کشور ما با گونه خاصی از این مشکلات مواجه گردید. پاندمی کرونا، برنامه ریزان حوزه اجتماعی را با چالش های جدی درخصوص مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، تنظیم ارتباطات اجتماعی و ارائه خدمات روانی اجتماعی، در تمامی حیطه ها مواجه ساخت. در این دوران فشار فزاینده بیماری و تبعات ناشی از آن بر کادر بهداشتی درمانی کشور انکار ناپذیر بوده است. مشکلاتی از جمله افزایش چشمگیر بیماران بستری، نگرانی های مراجعین، کمبود مقطعی نیروی انسانی و تخت بیمارستانی به ویژه در شهرهای با شیوع بالا، مبتلا شدن ارائه دهندگان خدمت در سیستم بهداشت و درمان، فشارهای روانی اجتماعی فزاینده ناشی از طولانی شدن زمان پاندمی و بروز چندین موج، تحت تاثیر قرار گرفتن روابط خانوادگی و اجتماعی به ویژه برای افرادی که در معرض مستقیم بیماری بوده اند، مدیریت گروه های آسیب پذیر اجتماعی از جمله افراد بی خانمان و ... همه و همه سیستم را به طور غیرقابل پیش بینی با چالش مواجه کرد.

در این میان مددکاران اجتماعی به عنوان نیروهای متخصص در زمان بحران ورود موثری در کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از این پاندمی داشته اند. حمایت روانی اجتماعی از بیماران و خانواده های ایشان از طریق برقراری ارتباط و پیگیری مشکلات پس از بهبود و رفع انگهای اجتماعی، کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از فشار کاری بر پرسنل، جلب مشارکت داوطلبین و مدیریت کمک های خیرین، ارائه خدمت در حیطه نقاهتگاه ها و بهره گیری از ظرفیت همراه سراها در استفاده کادر درمان از جمله خدمات مددکاران اجتماعی در مقابله با   کووید ۱۹ بوده است.

یکی از الزامات دوران پاندمی کرونا رعایت فاصله اجتماعی جهت پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بوده است. این فاصله اجتماعی به خودی خود بسیاری عوارض و پیامدها را به ویژه در حیطه روانی اجتماعی برای مردم در سطوح مختلف ایجاد کرده است که به اعتقاد اینجانب یکی از مهمترین رسالت های مددکاران اجتماعی ترمیم عوارض ناشی از فاصله اجتماعی در میان گروه های مختلف از جمله گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت است که این مهم مستلزم بهره گیری از راهکارهای جدید و خلاقانه در حیطه اجتماعی خواهد بود.

در خاتمه با تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) و همچنین گرامیداشت روز ملی مددکاری اجتماعی، سلامتی و توفیق روزافزون شما یاوران نظام سلامت را در یاری رسانی و توانمندسازی گروه های هدف، از درگاه ایزد پاک خواستارم.»

/ایسنا 

بیشتربخوانید: جزئیات تست رایگان کرونا در ایستگاه مترو

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مددکاران اجتماعی کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی روانی اجتماعی فاصله اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسین آبادی گفت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و برقراری مشاوره تخصصی رایگان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان جامعه مددجویان می‌توانند از طریق شماره ۱۴۸۰ از مشاوره تخصصی غیرحضوری بهره‌مند شوند.
او ادامه داد: در سال گذشته شش هزار و ۷۵۷ مراجعه کننده حضوری به صورت رایگان در ۲۴ مرکز غیردولتی خدمات تخصصی مشاوره دریافت کردند.
مدیر کل بهزیستی استان اختلافات خانوادگی، اختلال اضطراب، اختلال شخصیت و اختلال در ارتباطات فردی را از مهمترین موضوعات عنوان شده در مشاوره‌های تخصصی عنوان کرد.
حسین آبادی بر لزوم مشاوره‌های قبل از ازدواج تأکید کرد و گفت: در حال حاضر مشاهده می‌شود زوجین در سال‌های پس از شروع زندگی مشترک برای حل مشکلات به مشاور مراجعه می‌کنند و یا به دلیل به تفاهم نرسیدن برای طلاق راهی محاکم قضایی می‌شوند.
در پایان این مراسم از خدمات مددکاران، مشاوران و روانشناسان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد