Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:21:06 GMT

کاندیدای حزبی اعتماد ملی انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۷۲۶۷

کاندیدای حزبی اعتماد ملی انتخاب شد

گروه سیاست سایت فردا – احزاب و تشکل‌های سیاسی این روزها سخت مشغول کار هستند و در عین حال که منتظر تعین تکلیف سازوکار انتخاباتی جریان خود مانده‌اند، از گزینه‌های حزبی نیز رونمایی می‌کنند. مثلا حزب اصلاح‌طلب اعتمادی ملی که از چندی پیش برنامه انتخاباتی خود را مشخص و از ابراهیم امینی، محمدعلی افشانی، محمدجواد حق‌شناس و الیاس حضرتی به عنوان گزینه‌های حزبی نام می‌برد، امروز اعلام کرده که نهایتا به افشانی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی این حزب در گفت‌وگویی با خبرگزاری «مهر» محمدعلی افشانی را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کرده و گفته است: « محمدعلی افشانی از سوی برخی از اعضای شورای مرکزی برای نامزد شدن در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شده است. افشانی سوابق درخشانی دارد و از نیروهای پاک دست کارگزاران نظام است که در سمت‌های معاونت وزیر، استانداری و شهرداری تهران مشغول به خدمت بوده است. لذا افشانی هم به عنوان یکی از نامزدهای حزب اعتماد ملی مطرح است.»

به گفته وی، شورای مرکزی حزب اعتماد ملی حضور افشانی را با اجماع‌ساز مطرح کرده است. محمدعلی افشانی هم فعالیت خود را آغاز کرده است؛ اما نتیجه نهایی بعد از اعلام نامزدهای احزاب دیگر و سایر شخصیت‌های اصلاحات مشخص خواهد شد. 

 


 

منبع: فردا

کلیدواژه: اعتماد ملی افشانی انتخابات ۱۴۰۰ محمدعلی افشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد، تکلیف ۲۴۵ کرسی مجلس آینده مشخص شد، اما سرنوشت انتخابات در ۲۱ حوزه به مرحله دوم موکول شد.

برهمین اساس نیز در ۲۱ اردیبهشت ماه، ۹۰ کاندیدای انتخابات مجلس برای تصاحب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم به رقابت خواهند پرداخت. رقابتی که بنابر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیروزی با کسب اکثریت نسبی به هر میزان است، در صورتی که در مرحله اول انتخابات مجلس فرد منتخب باید حداقل بیست درصد (۲۰%) از کل آراء را کسب نماید.

اما از میان ۴۵ کرسی که در مرحله دوم تعیین تکلیف خواهد شد، ۱۶ صندلی از آن حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است و ۲۹ کرسی باقیمانده برای ۲۰ حوزه دیگر خواهد بود.

احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالفضل ظهره‌وند، حسین نجابت، عبدالحسین روح‌الامینی، محمد سراج، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، زینب قیصری، علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده، ریحانه اخلاقی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سید مرتضی محمودی، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری، مجتبی زارعی، بیژن نوباوه، سمیه گلپور، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سید نظام الدین موسوی، فاطمه قاسم‌پور، حسین صمصامی، مجتبی رحماندوست، عطا بهرامی، مهدی شریفیان، سعید آجرلو و غلامحسین رضوانی، ۳۲ کاندیدایی هستند که برای نشستن بر ۱۶ صندلی باقیمانده تهران در پارلمان وارد گود رقابت خواهند شد.

۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران

در آستانه شروع تبلیغات انتخاباتی کاندیداها که از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، برخی از احزاب و طیف های سیاسی، لیست های ۱۶ نفره مورد حمایت خود برای تهران را منتشر کرده اند.

تا به این لحظه، ۳ حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام کرده اند. بررسی فهرست های منتشر شده نشان می دهد که این سه جبهه در ۱۰ کاندیدا از میان ۳۲ داوطلب تهران اشتراک نظر دارند.

کاندیداهای مشترک عبارتند از؛ احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، زهره سادات لاجوردی، سید نظام الدین موسوی، علیرضا سلیمی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، علی اصغر پورمحمدی و مجتبی رحمان دوست.

غیبت ۱۰ کاندیدا در سه لیست انتخاباتی

علاوه بر ۱۰ نامزد ذکر شده، ۶ داوطلب به نام های ابراهیم عزیزی، ابوالفضل ظهره‌وند، زینب قیصری، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری و مجتبی زارعی در لیست های منتشر شده از سوی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران مشترک هستند.

ابوالقاسم جراره، صالح اسکندری، علی طهرانی مقدم، سمیه گلپور، مهدی شریفیان و غلامحسین رضوانی ۶ کاندیدای دیگری هستند که نام آنها تنها در لیست جامعه اسلامی مهندسین قرار گرفته است.

در این میان، باید از ۱۰ کاندیدای باقی مانده نام برد که در لیست انتخابی ۳ حزب ذکر شده نامشان به چشم نمی خورد؛ سعید آجرلو، عطا بهرامی، حسین صمصامی، بیژن نوباوه، ریحانه اخلاقی، پیمان فلسفی، محمد سراج، فاطمه قاسم‌پور، زهره طبیب‌زاده و سید مرتضی محمودی .

* در جدول زیر افتراقات و اشتراکات ۳ لیست انتخاباتی آمده است؛

ردیف

اسامی نامزدهای انتخابات تهران

لیست انتخاباتی مرحله اول

آراء در مرحله اول

لیست های انتخاباتی

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

جامعه اسلامی مهندسین

جبهه مستقلین واعتدالگرایان

۱

احمد نادری

امنا

۳۰۲.۵۹۰

**

**

**

۲

ابراهیم عزیزی

امنا

۲۸۷.۴۲۴

**

**

۳

پیمان فلسفی

امنا

۲۷۶.۰۴۱

۴

سمیه رفیعی

امنا

۲۷۰.۷۴۶

**

**

**

۵

ابوالفضل ظهره‌وند

امنا

۲۶۹.۲۵۷

**

**

۶

حسین نجابت

شانا-پایداری

۲۶۷.۸۹۵

**

**

**

۷

عبدالحسین روح‌الامینی

امنا

۲۶۵.۴۸۲

**

**

**

۸

محمد سراج

امنا

۲۶۳.۱۷۰

۹

ابوالقاسم جراره

شریان- امنا

۲۶۲.۹۲۵

**

۱۰

زهره سادات لاجوردی

شانا-پایداری

۲۵۵.۶۲۶

**

**

**

۱۱

زینب قیصری

امنا

۲۵۱.۶۷۵

**

**

۱۲

علیرضا سلیمی

شانا-پایداری

۲۴۴.۷۸۸

**

**

**

۱۳

زهره طبیب‌زاده

شانا-پایداری

۲۴۲.۰۶۷

۱۴

ریحانه اخلاقی

امنا

۲۴۰.۹۲۷

۱۵

صالح اسکندری

امنا

۲۲۷.۲۲۳

**

۱۶

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

شانا-پایداری

۲۲۶.۶۷۹

**

**

**

۱۷

سید مرتضی محمودی

شورای وحدت

۲۲.۱۳۳

۱۸

حسن خجسته باقرزاده

شانا-پایداری

۲۱۶.۱۵۱

**

**

۱۹

مهدی عسگری

شورای وحدت

۲۰۵.۴۱۴

**

**

۲۰

مجتبی زارعی

شانا-پایداری

۲۰۲.۶۵۵

**

**

۲۱

بیژن نوباوه

امنا

۱۹۷.۳۲۶

۲۲

سمیه گلپور

شورای وحدت

۱۹۳.۰۱۶

**

۲۳

علی اصغر پورمحمدی

شانا-پایداری

۱۹۱.۵۹۰

**

**

**

۲۴

علی طهرانی مقدم

شورای وحدت

۱۸۷.۹۵۴

**

۲۵

سید نظام الدین موسوی

امنا

۱۸۴.۴۷۶

**

**

**

۲۶

فاطمه قاسم‌پور

شانا-پایداری

۱۷۶.۱۵۹

۲۷

حسین صمصامی

امنا

۱۷۵.۳۷۳

۲۸

مجتبی رحماندوست

امنا

۱۷۴.۷۳۴

**

**

**

۲۹

عطا بهرامی

شورای وحدت

۱۷۳.۹۲۵

۳۰

مهدی شریفیان

امنا

۱۷۲.۳۵۱

**

۳۱

سعید آجرلو

شانا-پایداری

۱۶۷.۱۱۴

۳۲

غلامحسین رضوانی

شانا-پایداری

۱۵۸.۲۱۶

**

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901433

دیگر خبرها

  • ۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم