Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان می‌گوید فعالیت در باشگاه‌ها می‌تواند یکی از راه‌های سریع انتقال ویروس کرونا باشد.

منصور روزدار در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: به دلیل رعایت نکردن استانداردهای بهداشتی و پیشگیری، وارد پیک چهارم کرونا شدیم و این حلقه باید بشکند. شکست این حلقه نیز راهکارهای متعددی دارد که یکی از مهمترین راهکارها رعایت استانداردهای بهداشتی و پروتکل های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این موارد نیز جلوگیری از تجمع افراد است زیرا تجمع، انتقال ویروس کرونا را بیشتر می کند و باتوجه به قرمز بودن برخی شهرهای خوزستان و دستورالعمل ستاد کرونا، یکی از مشاغلی که تعطیل اعلام شد، اماکن ورزشی و استخرها بود، آن هم به دلیل تجمعی که گاها صورت می گیرد.

وی با بیان این که در حال حاضر تمام مسابقات، اماکن ورزشی و استخرها و اماکن آبی در خوزستان به دلیل وضعیت موجود، تعطیل هستند افزود: باشگاه ها باید به این مهم توجه کنند و نظارت و بازرسی از باشگاه‌ها توسط اداره کل ورزش و بازرسی استان انجام می شود و اگر تخلفی اتفاق بیافتد، برخورد قضایی انجام می شود. همچنین اداره کل ورزش استان و هیات پزشکی ورزشی خوزستان بازرسی مستمر از باشگاه ها را مدنظر قرار داده‌اند و اگر تخلفی را مشاهده کنیم به مراجع مربوطه اعلام کرده و برخورد لازم صورت می گیرد زیرا بحث ایمنی و سلامت جامعه مطرح است و باید سریع اقدام کنیم. در هر صورت بازرسان ما به صورت نامحسوس بر باشگاه ها نظارت دارند.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان درباره تاثیر فعالیت باشگاه در انتقال ویروس کرونا، گفت: در استانداردهای جهانی، تماس مستقیم با بیمار مهمترین راه انتقال خواهد بود که در باشگاه ها به علت تجمیع افراد و ورزشکاران و گاها استفاده مشترک از امکانات ورزشی، قطعا انتقال ویروس کرونا خیلی بالاتر خواهد رفت. افراد در باشگاه ها حتی اگر ماسک هم بزنند باتوجه به مرطوب شدن ماسک، آن ماسک کارایی خود را از دست می دهد و راهی برای پیشگیری نیست. بنابرابن فعالیت در باشگاه ها می تواند یکی از راه های سریع انتقال ویروس کرونا باشد.

وی گفت: مردم باید باور داشته باشند که بیماری کرونا هنوز پابرجا است و با همان قدرت و شرایط بدِ قبلی پیش می رود و باور نکنند که بیماری ضعیف شده است. کرونا هنوز هم آلودگی وسیعی در سطح شهرها و بین مردم ایجاد می کند و متاسفانه تعداد کشته ها نیز بسیار بوده است. پس رعایت پروتکل های بهداشتی در محل خانه، بیرون، محل کار و باشگاه ها الزامی است زیرا افراد آلوده به این ویروس مشخص نیستند و حتی نمی دانیم خودمان آلوده هستیم یا خیر. خود ما در همان زمانی که علائم نداریم ولی آلوده به این ویروس هستیم، می توانیم آن را به دیگران انتقال دهیم. متاسفانه رعایت نکردن نکات بهداشتی باعث شده که آمار مبتلایان افزایش پیدا کند و افزایش آمار نیز یعنی ارائه خدمات درمانی محدود می شوند. باور کنیم که کادر درمان خسته و فرسوده شده اند و امکانات درمانی مخصوصا تخت های ویژه محدود هستند. بنابراین اگر رعایت نکنیم، شک نکنیم این پیک یا پیک های بعدی می توانند یک فاجعه کشوری باشند و سبب مرگ خیلی از عزیزان شوند اما با رعایت پروتکل ها می توانیم حلقه انتقال را بشکنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان پزشكي ورزشي خیز کرونا در خوزستان انتقال ویروس کرونا باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد