Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:44:56 GMT

اعتکاف دانشگاهیان امسال مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۷۵۴۴

اعتکاف دانشگاهیان امسال مجازی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان کشور اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و نظام، آثار مختلفی در جامعه بروز پیدا کرد. تجلی عظیم دین در ابعاد مختلف زندگی انسان در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مظاهر دینداری در این انقلاب بیش از پیش بروز یافته و جوانان و جریان های علمی در این عرصه ها پیشرو بودند.

وی با بیان اینکه اعتکاف عمومی کشور قبلاً امری محدود و مهجور بود اما ‌اکنون به مرکز توجه تبدیل شده که ناشی از تلاش دانشگاهیان است،‌ افزود: اعتکاف مورد توجه جریان های علمی و دانشگاهیان ما قرار گرفته است. اکنون نهضت اعتکاف بین المللی شده است به گونه ای که دو سال پیش اعتکاف دانشجویان جهان اسلام را در مسجد کوفه برگزار کردیم. 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: کرونا تمام این مسائل را به هم ریخت و مجبور به زیست مجازی شدیم؛ بر این اساس امسال از حضور در جمع معتکفان محروم هستیم. این جشنواره فرصت بروز و ظهور برکات عظیم نهضت اعتکاف است.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: امیدوارم با ایمنی جمعی و واکسیناسیون کرونا باز هم امکان برگزاری این مراسم ها فراهم شود.

رستمی ادامه داد: فضای مجازی فرصت های زیادی را برای ما فراهم می کند؛ ما می توانیم با فضای مجازی ابتکارات زیادی داشته باشیم. امیدواریم طراحی فضای معنوی اعتکاف مورد توجه قرار گیرد.

طرح اعتکاف در سراسر کشور برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در این خصوص اظهار داشت: امسال با گسترش ویروس کرونا نمی‌توانیم اعتکاف را حضوری برگزار کنیم و اعتکاف دانشگاهیان به صورت مجازی در سطح ملی، در کل دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه نباید از ظرفیت فضای مجازی غفلت کنیم، افزود: این طرح قابلیت اجرا در دانشگاه های کل کشور و برای کل دانشگاهیان را دارد. 

تقوی یادآوری کرد: سال گذشته در ۱۰۳ مکان، مراسم اعتکاف را برگزار کردیم؛ امسال هم برنامه اعتکاف دانشگاهیان را در سطح ملی برگزار خواهیم کرد و شاهد برکات این طرح در کل کشور خواهیم بود.

دانشگاه قم پایگاه و ستاد اعتکاف کشور است

همچنین حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پور رضا مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم گفت: این طرح و فرصت دادن به دانشگاه قم اقدام مناسبی بود که در کمترین زمان در سطح ستاد برگزار شد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم ادامه داد: دانشگاه قم پایگاه و ستاد اعتکاف کشور است. اگر در این وضعیت وارد کار نمی‌شدیم، ضرری غیرقابل جبران به بخش فرهنگی دانشگاه‌ها وارد می‌شد.

وی ادامه داد: این برنامه اولین برنامه کلی اعتکاف دانشگاهیان در سطح ملی است. هنوز در کشور ما درباره اعتکاف فیلم ساخته نشده که این یک نقطه ضعف است.

پوررضا گفت: ترقیب و حفظ ارزش‌های ملی، تلاش برای به کارگیری هنرمندان در این میدان، آثار اجتماعی اعتکاف در سطح شخصی، آثار همدلی شکل گرفته در سایه همدلی از جمله اهداف راه اندازی این اعتکاف است. اتفاق‌های زیادی در اعتکاف افتاده که از آن بی خبریم و باید این مسائل را به همگان معرفی کنیم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم ادامه داد: امروز افتتاحیه این جشنواره برگزار شد و در ۲۱ اردیبهشت یعنی ۲۸ ماه رمضان اختتامیه آن برگزار می‌شود. تمام دانشگاهیان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. دانشجویان غیرایرانی هم با رعایت ضوابط جمهوری اسلامی می‌توانند در این برنامه شرکت داشته باشند.

به گفته این مقام مسوول، جشنواره اعتکاف دانشجویان در دو بخش پژوهشی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها حجت الاسلام مصطفی رستمی دانشجو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اعتکاف دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حجت الاسلام مصطفی رستمی دانشجو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حجت الاسلام مصطفی رستمی دانشجو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اعتکاف دانشگاه اخبار کنکور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حجت الاسلام و المسلمین اعتکاف دانشگاهیان اعتکاف دانشگاه دانشگاه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم