Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:47:42 GMT

بازار همدان تعطیل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۷۶۴۹

بازار همدان تعطیل نمی‌شود

ایسنا/همدان رئیس بازرسی اتاق اصناف استان همدان درباره شایعه تعطیلی بازار همدان از نیمه اسفندماه گفت: تا زمانی که ستاد کروناویروس درباره تعطیلی بازار تصمیمی اتخاذ نکند، بازار به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد.

مصطفی باقری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ستاد کرونا براساس رنگ بندی استان نسبت به تعطیلی مشاغل گروه یک، دو، سه و چهار تصمیم‌گیری خواهد کرد که تاکنون هیچ مصوبه‌ جدیدی مبنی بر تعطیلی بازار و گروه‌های شغلی صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفندماه تیم‌های بازرسی اصناف بعدازظهرها هم به طور مستمر در سطح شهر مستقر هستند، تصریح کرد: ۳۰ هزار واحد صنفی در همدان فعالیت می‌کنند که بازرسی این تعداد واحد صنفی با تیم‌های بازرسی ما محدود است بنابراین اگر مردم شکایات خود را به واحد بازرسی اصناف ارسال کنند می‌توانیم بازرسی دقیقی از واحدهای صنفی داشته باشیم.

باقری با بیان اینکه شهروندان با استفاده از چهار راه ارتباطی با بازرسی اتاق اصناف می‌توانند شکایات خود را مطرح کنند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۲۴، تلفن ۳۲۵۲۰۳۵۶، اپلیکیشن امیران-اصناف و مردم ایران و همچنین به صورت حضوری در واحد شکایات اتاق اصناف می‌توانند گزارشات و شکایات خود را مطرح کنند.

رئیس بازرسی اتاق اصناف استان همدان در ادامه اضافه کرد: روزانه ۲۰ تا ۳۰ شکایت به واحد شکایات اتاق اصناف همدان ارسال می‌شود که برخی منجر به دریافت رضایت شاکی و برخی نیز منجر به جریمه واحد صنفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه امسال بیش از ۳۶۰۰ بازرسی از صنوف همدان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در ماه گذشته حدود ۲۰۰ پرونده تخلف واحدهای صنفی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان ارسال شده است.

باقری بیشترین تخلف را عدم درج قیمت و گرانفروشی دانست و تصریح کرد: عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور صورتحساب و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عمده تخلفات واحدهای صنفی همدان بوده است.

رئیس بازرسی اتاق اصناف استان همدان درباره تداخل صنفی در ایام پایانی سال، تأکید کرد: تداخل شغلی یکی از تخلفات اصناف به شمار می‌رود که معمولاً در ایام پایانی سال رخ می‌دهد و فعلاً چنین تخلفی در سطح بازار همدان دیده نشده است.

باقری در پایان یادآور شد: واحدهای صنفی باید براساس پروانه صنفی و در همان رسته شغلی فعالیت داشته باشند و در صورتی که فعالیتی غیر از رسته خود داشته باشند، تداخل شغلی محسوب شده و به تعزیرات معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق اصناف نظارت بر بازار ستادمبارزه با کرونا استانی اقتصادی بازار کروناویروس همه باهم علیه کرونا بازرسی و نظارت بازرسی اتاق اصناف واحدهای صنفی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند

سرهنگ اسدیان گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی مرند اجرا شد.

وی اظهار کرد:در همین راستا ۳۱۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که در جریان این طرح ۴۸ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای ۱۸۳واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمب و تذکر لسانی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کارآمدی صنوف اجرای طرح‌های مشابه به صورت نوبتی و فصلی در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی