Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@04:20:24 GMT

علت تلف شدن ماهیان در سواحل عسلویه

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۸۳۷۲

علت تلف شدن ماهیان در سواحل عسلویه

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: براساس نتایج بررسی‌های اولیه حجم زیادی از گونه تن ماهیان (زرده و هور) سطح زی سواحل عسلویه و نخل تقی این استان براثر نشت مواد نفتی و آلاینده‌های شیمیایی دچار مسمومیت و تلف شده‌اند.

به گزارش جماران، بهزاد حیدری روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون نمونه‌برداری از ماهیان تلف شده انجام و برای تشخیص علل و عوامل دقیق وقوع این حادثه به مراکز آزمایشگاهی ارسال شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی مرگ و میر این ماهیان در ساحل عسلویه و نخل تقی برآورد دقیق از میزان این آبزیان تلف شده وجود ندارد.

حیدری اظهار کرد: توسعه و گسترش مراکز شیمیایی و پتروشیمی مرگ و میر و انقراض آبزیان را به دنبال داشته و همیشه مجموعه شیلات نسبت به این امر معترض بوده‌است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: هرچند این اداره کل نسبت به موضوع آلودگی عوامل شیمیایی و صنعتی در استان بوشهر هشدار داده اما همچنان اقدام موثر و بازدارنده‌ای در این زمینه  صورت نگرفته است و همچنان مرگ و میر آبزیان در سواحل این استان بویژه سواحل جنوبی رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: از مسئولان ذیربط در استان بوشهر و کشور انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر موثر و پیشگیرانه علمی و بازدارنده‌ در این  زمینه این معضل را برطرف کنند تا این منابع که جزو انفال عمومی و متعلق به نسل‌های آینده است  این‌ چنین نابود نشوند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 علت تلف شدن ماهیان نشت مواد نفتی سواحل عسلویه جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی

اسماعیل جباری گفت: صید امسال تقریباً مشابه پارسال است.

فصل صید در دریا هر ساله از نیمه‌های مهر آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است