Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز فناوری‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بستر سخت افزاری آزمایشگاه واقعیت مجازی توسط این مرکز راه اندازی شد.

به گزارش قدس آنلاین، رضا اخوان مسئول مرکزجامع مهارت های بالینی و فناوری های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرکز مهارت‌های بالینی و فن آوری‌های آموزشی دانشگاه، یک محیط شبیه سازی شده ازبیمارستان است که دانشجویان مهارت‌های بالینی وعملی را قبل از مواجهه با بیمار در محیط واقعی با استفاده از انواع مانکن‌ها و مولاژها درمحیطی آرام درحضور اساتیدگروه آموزش دیده و باتمرینات مکرر پس از تسلط وگذراندن موفقیت آمیز آزمون ها بامهارت بیشتر آماده شروع به کاردربیمارستان و بر بالین بیماران می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه ارتقاء آموزش پزشکی با تکیه بر فناوری‌های نوین آموزشی از ماموریت‌های جدید وزارت بهداشت به منطقه ۹ است، افزود: از مهم ترین اقدامات این مرکز می‌توان راه اندازی بستر سخت افزاری آزمایشگاه واقعیت مجازی (AVR-Lab)، اختصاص دستگاه قبلی سی تی اسکن بیمارستان شهید کامیاب به کاربری آموزشی، برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی بالینی و کارگاه‌های آموزشی مبتنی بر شبیه‌سازی در شرایط کووید-۱۹و آزمون‌های عملی بالینی در سطوح کشوری و دانشگاهی اشاره نمود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دو دستگاه سیستم واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در مرکز جامع مهارت‌های بالینی و فناوری‌های نوین آموزشی دانشگاه مستقر شده است تا اعضای هیات علمی و دانشجویان علاقمند از این تکنولوژی به روز در مباحث آموزشی بهره ببرند و به همین منظور اولین محصول نرم‌افزاری معاونت آموزشی دانشگاه موفق به کسب رتبه دوم در ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری شد.
اخوان به برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی بالینی و کارگاه‌های آموزشی مبتنی بر شبیه‌سازی در شرایط کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اشاره‌ و بیان کرد: با توجه به فضای فیزیکی مناسب این مرکز و تامین ماسک و محلول ضدعفونی کننده، تمامی برنامه‌های آموزشی مهارت‌ افزایی بالینی فراگیران در سطوح مختلف با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام شد که آمار متوسط ماهانه ۱۸۰ ساعت کارگاه عملی و ارائه خدمت به حدود ۸۰۰ فراگیر به شکل ماهانه با رعایت تمام استانداردهای حفظ سلامت فراگیران، گویای حفظ کیفیت آموزشی در کنار سلامتی فراگیران است

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واقعیت مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهارت های بالینی آموزشی دانشگاه واقعیت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران؛ سید محمود تارا، نایب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع تر بهبود بخشند. اهمیت آن ها در دنیای امروزی این است که این فناوری ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده ای از فناوری های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما  در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه های اندکی وجود دارند که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، فناوری‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم های مشترک با کادر بالینی شروع کننده نخستین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آن ها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

به گزارش قدس آنلاین بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز