Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@15:04:19 GMT

تصاویر/موزه فرش ایران

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۹۱۳۶

تصاویر/موزه فرش ایران

موزه فرش، یکی از موزه‌های استان تهران است. این موزه در ضلع شمالی پارک لاله تهران واقع شده‌ است.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛موزه فرش، یکی از موزه‌های استان تهران است. این موزه در ضلع شمالی پارک لاله تهران واقع شده‌ است. در این موزه فرش‌های بسیار نفیس از سراسر ایران که حاصل کار هنرمندان مشهور است به نمایش گذاشته شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موزه فرش ایران گنجینه با ارزش‌ترین نمونه‌های قالی ایران از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است و از منابع غنی تحقیقی برای پژوهشگران و هنردوستان به‌شمار می‌آید. ساختمان موزه ۳۴۰۰ مترمربع مساحت دارد و آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه دار قالی است. طراح بنای این موزه، عبدالعزیز فرمانفرمائیان است.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: موزه فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر

به گزارش خبرآنلاین،طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است. روابط عمومی منطقه ۷ تهران طی اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح گردید و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

ایسنا در خبری نوشت: در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد. از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می زند.

در پایان اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899835

دیگر خبرها

  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود