Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طلایی مقدم روز سه شنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونای جهش یافته نوع انگلیسی در بافق گزارش نشده است،گفت: با توجه به شرایط نامطلوب و احتمال آغاز سفرهای نوروزی 

محدودیت‌های کرونایی در بافق با جدیت بیشتری اعمال می‌ش

وی تاکید کرد: بافق همچنان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در میان ۱۰ شهرستان استان یزد در صدر قراردارد، اما این میزان از ۹۷ درصد به ۶۵ درصد کاهش یافت که این موضوع جای بسیار نگرانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای تامین شهرستان بافق بدون ارایه توضیح بیشتر یادآور شد: کرونای جهش یافته انگلیسی به نزدیکی بافق رسید و چند روز گذشته موردی از کرونای مشکوک انگلیسی به ثبت رسید که در نهایت جواب آزمایش منفی شد.

فرماندار بافق به مصوبه های ستاد یادشده اشاره کرد و ادامه داد:  هرگونه سفر و یا تردد گروهی به خورستان، مناطق جنوبی و استان‌های قرمز کرونایی ممنوع است و کارگران غیربومی معادن و صنایع حق تردد به خوزستان و محل سکونت خود را ندارند و در صورت مرخصی و خروج از شهرستان برای بازگشت باید سه روز قرنطیه شوند و پس از تست نهایی مجوز ورود به کار را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار، مکان های دولتی، اداره ها و نهادها برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزاش می یابد، گفت: همانند گذشته به افرادی که ماسک ندارند و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خدمات ارایه نمی‌شود.

طلایی مقدم بر افزایش محدودیت‌های شبانه و اعمال قانون برای متخلفان تاکید کرد و افزود: با توجه به تعطیلات پایان سال نصب هرگونه چادر مسافرتی در مکان های عمومی، پارک‌ها و فضاهای تفریحی شهرستان ممنوع است و شهرداری و دهیاری‌ها موظف به جمع آوری آن هستند.

وی تصریح کرد: در منطقه سبزدشت بافق پس از وضعیت مناسب دوباره خیز کرونا مشاهده شد و آمار مثبت افراد مبتلا به کرونا رو به افزایش است که تردد خودروهای غیربومی به این منطقه به ویژه از استان‌های پرخطر ممنوع است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

طلایی مقدم اظهار کرد: تجمع و مراسم‌های مذهبی، تردد شبانه خودروها، دورهمی ها ، مراسم جشن عروسی و تولد طبق مصوبات قبلی ممنوع و اعمال قانون می‌شود.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزدوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۷۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شد و با فوت ۸۹ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان بیماری کووید ۱۹ در ایران به ۵۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر چهارم اسفند ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۲۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۷۴۱ نفر بستری شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله اجتماعی پروتکلهای بهداشتی یزد بافق بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله اجتماعی پروتکلهای بهداشتی ویروس کرونا فاصله اجتماعی پروتکلهای بهداشتی یزد بافق بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

صدراله بابلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی‌دراز و یادواره شهدای این عملیات هر سال در اردیبهشت‌ماه در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم امسال با توجه به برنامه‌ریزی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: شهرستان سرپل‌ذهاب آمادگی کامل برای اجرای این مراسم و میزبانی شایسته از زائران آن را دارد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای این مراسم از سال گذشته آغاز شده و کمیته‌های شش‌گانه تشکیل و شرح وظایف آن‌ها مشخص و ابلاغ شده و با نظارت سپاه شهرستان تمام برنامه‌های مقدماتی اجرا شده و ما آماده میزبانی از رهروان شهدا هستیم.

بابلی یادآور شد: از مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در فراهم کردن مقدمات برگزاری مراسم تلاش کردند و همچنین از مردم شریف و مهمان‌نواز شهرستان که در این مراسم همراه و همدل ما هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال نیز از تمامی ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف بسیج و مردم ولایت‌مدار کشور دعوت می‌کنیم که در این مراسم که مختص به شهدا است شرکت کنند.

کد خبر 6088938

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران