Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@03:55:19 GMT

واکنش ظریف به اتفاقات و حواشی مجلس

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۹۴۴۳

واکنش ظریف به اتفاقات و حواشی مجلس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه همایش بین المللی مطالبات حقوقی دفاع مقدس در خصوص اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی، اظهار داشت: از صبح امروز این قانون اجرا شده است.

وی ادامه داد: ما از ۲۷ بهمن به صورت رسمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردیم که از صبح پنجم اسفند ماه قانون مجلس در این باره اجرا خواهد شد و به همین دلیل اجرای این قانون از صبح امروز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان درباره سفر آقای گروسی به کشورمان گفت: آقای گروسی به ایران آمد تا ترتیباتی را جهت اجرای قانون داشته باشیم؛ به توافقاتی در این رابطه رسیدیم و اصل این توافق بر این است که نوارهایی که از برنامه‌های هسته‌ای ما ضبط می‌شوند، که هیچگاه به صورت زنده به آژانس ارائه نمی‌شد بلکه به طور روزانه و هفتگی ارائه می‌شد، از این به بعد نگهداری می‌شود و در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد؛ البته اجرای پادمان ادامه پیدا می‌کند.

ظریف تاکید کرد: پادمان، تعهد جمهوری اسلامی ایران است و مصوبه اخیر مجلس هم اجازه همکاری بیش از پادمان را هم به ما نمی‌دهد و این به آن معناست که همکاری ما با آژانس ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه آقای صالحی با آژانس توافق کرد، یک موفقیت بود، گفت: اگر دوستان مجلس مصوبه شورای امنیت ملی را دیده بودند، آن رفتار غیر لازم در مجلس انجام نمی‌شد. اگر ضمیمه را بخوانند هیچ مساله مشکوکی نیست.

این خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین دولت بایدن با ایران تماس گرفت توییت مدیر کل آژانس انرژی اتمی پس از ترک ایران بایدن در حال بررسی لغو تحریم‌های ایران قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی باید اجرا شود/ مذاکرات بسیار موفقی با آژانس داشتیم ایران به اجرای کامل موافقت نامه جامع پادمان خود با آژانس متعهد است/ ادامه نظارت‌های آژانس تا ۳ماه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از سفر به ایران گفت که مذاکرات درباره مدالیته‌ها و نحوه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برای حل‌وفصل مسائل پادمانی، ادامه دارد.

ببه گزارش ایرنا، رافائل گروسی سه‌شنبه شب در خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود. او با این حال بازه زمانی مشخصی در این باره اعلام نکرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفند ۱۴۰۱ با هدف حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی با یکدیگر توافق کردند؛ توافقی که بعداً به‌عنوان بیانیه مشترک ۴ مارس شهرت گرفت و بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد. در پی آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

در واقع با همکاری و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران، اختلافات بر سر یکی از سه مکانی که آژانس ادعا می‌کند رد اورانیوم پیدا شده، حل و فصل و همچنین پاسخ‌های مستدل و مستندات مربوطه درباره سایر مکان‌ها به آژانس ارائه شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که همکاری خود را با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • با اجرای قانون «ساماندهی بازار زمین» التهابات در بخش مسکن کاهش می‌یابد
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • مدل واکنش مهران غفوریان به حواشی درباره پدرش | فیلم
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟