Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، طرح ملی نمک زدایی آب دریا و انتقال آب از خلیج فارس به مرکز فلات ایران برای استان های کرمان، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در نشستی با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و مقامات دستگاه های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که روز سه شنبه برگزار شد، گزارش وزارت خانه های نیرو، صمت و سازمان های حفاظت از محیط زیست و برنامه و بودجه در خصوص مسائل مرتبط با انتقال آب از خلیج فالرس به مرکز فلات ایران مطرح و درباره چگونگی حل و فصل برخی مسائل، بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

براساس این تصمیمات، مسیر انتقال آب، تأمین منابع مالی و ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمان‌بندی اجرای طرح مشخص و مقرر شد به دستگاه های مربوطه ابلاغ شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت بسیار بالای مدیریت پایدار منابع آب به عنوان یک موضوع راهبردی و حساس در کشور، گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود بر مدیریت منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و از جمله تأمین و مدیریت آب تأکید و اهتمام داشته است.

روحانی افزود: از این نظر در زمینه تأمین آب مورد نیاز برای شرب و صنعت کشور از منابع مختلف مطالعات و بررسی‌های لازم انجام و تلاش شده است در این خصوص با لحاظ الزامات و اقتضائات زیست محیطی از منابعی چون خلیج فارس تأمین شود.

وی با حساسیت و تأکید بر اهمیت ویژه هماهنگی میان دستگاه ها در اجرای این طرح بزرگ ملی و ماندگار گفت: توسعه کشور در گرو مدیریت پایدار منابع مختلف است.

رئیس جمهور وزارت خانه‌های نیرو و صمت و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط را موظف کرد با استفاده از تجارب به دست آمده در سال‌های اخیر به ویژه دستاوردهای مؤثر دولت تدبیر و امید در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع آبی کشور، با هماهنگی و در چارچوب سیاست تصویب شده و برنامه ریزی‌های واحد، اقدام کنند.

کد خبر 5154462 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی سازمان حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی خلیج فارس خراسان جنوبی کرمان پایگاه اطلاع رسانی دولت سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی صحن مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ آژانس بین المللی انرژی اتمی محمد باقر قالیباف لایحه بودجه حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت ایالات متحده امریکا برجام انتخابات 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها محمود واعظی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است