Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:31:44 GMT

آزمایشگاه زیست فناوری دانش‌آموزی بروجرد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۹۹۱۲

آزمایشگاه زیست فناوری دانش‌آموزی بروجرد افتتاح شد

فرزانه کردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمایشگاه زیست فناوری جابربن حیان بروجرد با  حضور جناب اقای دکتر سلطانیان مدیر کل محترم دفتر اموزش متوسطه نظری، جناب اقای دکتر جلیل وندنژاد رئیس باشگاه دانش آموزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جناب اقای بازگیران معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش لرستان ،جناب اقای دکتر مهرافزون مدیر اداره اموزش و پرورش شهرستان بروجرد، سرکارخانم علیخانی رئیس اداره متوسطه نظری، کارشناسان اداره کل و شهرستان، مدیران پژوهش سراها ، مدیران مدارس متوسطه و مدیر و دبیران پزوهش سرای جابربن حیان در روز سه شنبه در پژوهش سرای جابربن حیان به صورت مجازی و حضوری در محیط اسکای روم و بستر شاد برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم چنین نشست تخصصی با حضور رئیس باشگاه دانش آموزی زیست فناوری، کارشناس امور پژوهش سراهای استان، مدیر و دبیران پژوهش سرای جابربن حیان قطب استانی زیست فناوری و تعدادی از مدیران پژوهش سراهای استان برگزار و قابلیت های استان در حوزه زیست فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان بروجرد گفت: زیست فناوری استفاده از زیست، میکروب‌ها و آنچه در اطراف ما وجود دارد برای رفاه و آرامش بشر است.
کردی افزود: زیست فناوری شاخه‌های مختلفی تحت عنوان پزشکی، دارویی ، محیط زیست ، غذایی، قوه قضائیه (پرونده‌های جنایی)، دستکاری ژنتیکی به منظور دستیابی به محصولات دامی  است.
وی اظهار داشت: از آنجایی که دانش آموزان به عنوان نیروهای بالقوه علمی و فنی و آینده سازان کشور شناخته می شوند و در آینده با ورود به رشته های تحصیلی دانشگاهی نقش عمده ای در پیشرفت های علمی و فنی کشور خواهند داشت، آشنایی آنان با علوم زیستی و زیست فناوری و ترویج این حوزه از علوم می تواند الهام بخش تعداد قابل توجهی از دانش آموزان بوده و با افزایش دانش، آگاهی و بینش، آنها را به سوی یادگیری و فراگیری این علوم تشویق نماید تا بدین وسیله شاهد پیشرفت های سریع و گسترده زیست فناوری در آینده کشور عزیزمان باشیم.

وی بیان کرد: در همین راستا پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان بروجرد به برنامه ریزی، طراحی و اجرای دوره های دانش آموزی در رشته های مختلف علوم زیستی و زیست فناوری در قالب کارگاه های متنوع و با موضوعات مرتبط با دروس زیست شناسی اقدام نموده است که هدف این دوره ها آشنا کردن دانش آموزان با مفاهیم پایه و اساسی در زیست فناوری و کاربرد این علم در پاسخگویی به نیاز های امروزی انسان می باشد.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان بروجرد گفت: پژوهش سرای جابربن حیان دارای حدود ۷۰۰ نفر عضو در همه مقاطع تحصیلی دارد که در رشته های رباتیک، زیست فناوری، کدنویسی رایانه، نجوم، هوا فضا، داستان نویسی و طراحی و نقاشی فعالیت دارند.

برچسب‌ها بروجرد پژوهشگر لرستان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد پژوهشگر لرستان بروجرد پژوهشگر لرستان دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان زیست فناوری دانش آموزی پژوهش سرای جناب اقای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم درمراسم اختتامییه «گیم‌تایم» که با همکاری مجموعه پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاداسلامی تلاش می‌کند از یک دانشگاه مبتنی بر حافظه محور به یک دانشگاه مهارتی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه امکانات بسیار خوبی در زمینه آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی قم وجود دارد، عنوان کرد: پارک علم و فناوری باید در عرصه دانشگاه وجود داشته باشد؛ نه اینکه دانشگاه در مجموعه پارک فعالیت کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم هم اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی در چله دوم حیات خود مقتبس از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند تحول و تعالی را تدوین کرده که نقشه راه دانشگاه تبدیل شدن به یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و یک دانشگاه حل مسئله و کارآفرین است.

غلامرضا نجفی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی در دو دهه بار آموزش کشور را به دوش کشید که براین اساس در دو دهه بُعدی رسالت دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش تعریف شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیاز کشور آموزش و پژوهش نیست، افزود: امروز فناوری است که حرف نخست را می‌زند، بر همین اساس فناوری در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی حرف نخست را می‌زند.

 

رویکرد کشور به سمت ایده‌محوری حرکت کرده است

محمدرضا دوست‌کافی معاون پارک علم و فناوری استان قم نیز با بیان اینکه ایده‌پردازان حوزه فناوری که با طرح و ایده‌های خود به سازندگی کشور کمک می‌کنند ارزشمند و قابل تقدیر هستند، ادامه داد: رویکرد کشور به سمت ایده‌محوری حرکت کرده، بر همین اساس زمانی خواهد رسید که تمامی طرح و ایده‌های دانشجویان و دانش‌آموزان در حوزه صنعت و پژوهش برای کشور کاربرد خواهد داشت، بنابراین حضور دانشجویان و استادان در این عرصه موجب رشد و توسعه کشور خواهد شد.

دانشگاه آزاد جزء اکوسیستم‌های برتر فناوری کشور است

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه هم با اشاره به سیر تحول فناوری کشور تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی جزء اکوسیستم‌های برتر فناوری کشور و زیست‌بوم‌های پیشرو فناوری کشور است، براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی قم از زمان تصدی حجت‌الاسلام خیری برنامه‌ها و فعالیت خود را به سمت فناوری متمرکز کرده است.

نیما روحانی افزود: برگزاری رویداد «گیم‌تایم» و «بوت‌کمپ» آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی قم با همکاری پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه نشان داد این دانشگاه قصد دارد کنار زیست‌بوم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری پیشرفت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو