Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد روز سه‌شنبه در دیدار با معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: یکهزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در لرستان وجود دارد در حالیکه ظرفیت مراکز نگهداری معتادین تا ۲۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با تاکید بر ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای بهبود یافتگان از اعتیاد تصریح کرد: احداث مکان‌های مناسب برای نگهداری و ترک معتادین بیشتر در لرستان ضروری است.

او  همچنین ایجاد مکان‌های ورزشی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم دانست و گفت: اتخاذ تدابیری در راستای جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی و افزایش برنامه‌های معرفتی و فرهنگی برای جذب جوانان ضرورت دارد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: جوانان لرستان دلداده نظام و رهبری هستند و یکسال گذشته در قالب گروه‌های جهادی اقدامات لازم را برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه لرستان همواره پادگانی برای نظام جمهوری اسلامی بوده است اضافه کرد: خدمات نظام برای این استان غیر قابل انکار است، اما به دلایلی این استان از غافله عمران عقب مانده و نرخ بالای بیکاری آن، آثاری را برجا گذاشته است.

او گفت: باید آسیب‌های اجتماعی را در لرستان کاهش دهیم چراکه این استان از ظرفیت‌های خوبی در تمامی زمینه‌ها برخوردار است.

او همچنین با اشاره به خسارات وارده شده ناشی از سیل سال گذشته در لرستان ادامه داد: چهار هزار میلیارد تومان از خسارت این حادثه جبران شده، اما حدود هفت هزار میلیارد تومان از خسارات باقی مانده و تامین آن نیازمند همت همه مسئولان است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی همچنین بیان کرد: متوسط زمین‌های آبی لرستان ۲۳ درصد و در کشور ۴۶ درصد است در حالیکه زمین‌های پایین دست سد‌های لرستان شبکه آبیاری ندارند و این امر موجب افزایش آمار بیکاری شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولی فقیه در لرستان مناطق آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است