Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:37:00 GMT

مددکاری اجتماعی، حرفه ای پیشگام در شرایط بحرانی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۰۵۴۴

مددکاری اجتماعی، حرفه ای پیشگام در شرایط بحرانی

معاون درمان وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت روز ملی مددکاری اجتماعی گفت: مددکاران اجتماعی به عنوان یکی از حرفه های پیشگام و به واسطه منشور و بیانیه اخلاق حرفه ای خود مخصوصا در شرایط بحرانی، در ارائه خدمت به گروه‌های هدف، نقش موثری ایفا می‌کنند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن پیام دکتر قاسم جان بابایی آمده است:« بعد اجتماعی سلامت طی دهه های اخیر به لحاظ اهمیت آن در دنیای کنونی همواره بیشتر مور توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حیطه سلامت اجتماعی، همواره مددکاران اجتماعی به عنوان یکی از حرفه های پیشگام و به واسطه منشور و بیانیه اخلاق حرفه ای خود مخصوصا در شرایط بحرانی، در ارائه خدمت به گروه‌های هدف، نقش موثری ایفا می‌کنند. محور مداخلات مددکاران اجتماعی، رویکرد جامع شخص در محیط با در نظر گرفتن نیازهای زیستی، روانی و اجتماعی بیمار می باشد. مددکاران اجتماعی با تمرکز بر مؤلفه های اجتماعی تعیین کننده سلامت،  به تسهیل شرایط برای بیماران و خانواده های آنان بویژه گروه های آسیب پذیر، برای حضور مؤثر در جامعه کمک می نمایند.

به عبارت دیگر، مددکاران اجتماعی با شناسایی و در اختیار گذاشتن منابع گوناگون با اقداماتی چون، بازتوانی اجتماعی، دسترسی به منابع، ارتباط بین اعضای خانواده، هماهنگی و همکاری با گروه‌های داوطلب و مردم نهاد ، هماهنگی های بین بخشی، نیازسنجی، مشکل یابی و غیره در بازگشت عملکرد فرد به وضعیت عادی تاثیر گذار می‌باشد. خروجی نهایی این اقدامات، ضمن برقراری ارتباط بین منابع اجتماعی و گروه های هدف،  به کاهش هزینه های بلند مدت نظام سلامت از طریق ترخیص ایمن، پیشگیری و یا کاهش بستری های مجدد بخصوص در بیماران مزمن و سالمندان، افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده های آنان، دسترسی عادلانه به خدمات و غیره منجر می گردد. 

در خاتمه ضمن تبریک به مناسبت میلاد فرخنده حضرت علی(ع) و گرامیداشت روز ملی مددکاری اجتماعی و همچنین تقدیر و تشکر از کلیه مددکاران اجتماعی شاغل در نظام سلامت کشور که با حضور موثر و فعال خود در عرصه های مختلف، و از جمله در دوران شیوع پاندمی کرونا، از هیچ کوششی فرو گذار نکرده، برای تک تک شما عزیزان سلامتی، سعادت، سربلندی  و موفقیت روزافزون، از درگاه خداوند بزرگ خواهانم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت مددكاري اجتماعي مددکاران اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود