Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:30:34 GMT

یک جنبش ضد صهیونیستی در مصر اعلام موجودیت کرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۱۵۶۳

یک جنبش ضد صهیونیستی در مصر اعلام موجودیت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، رسانه‌های خبری از تشکیل یک جنبش جدید در مصر با نام جنبش مقاومت در برابر صهیونیسم خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از شخصیت‌های معارض مصری در کنفرانس ۲ روزه «اتحاد در برابر عادی سازی روابط» با حضور ۵۰۰ شخصیت برجسته دیگر، شرکت کردند.

در این کنفرانس، شرکت کنندگان مخالفت قاطع خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده و بخشی از معارضان و نخبه‌های فکری و آکادمیک مصر، از تشکیل جنبش مذکور خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کنفرانس حمدین صباحی نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز علیه عادی سازی روابط، سخنرانی کرد.

عواطف عبدالرحمن استاد دانشگاه قاهره، الحمد الخمیسی ادیب و امین اسکندر یکی از فعالان سیاسی و محمد عبدالحکم دیاب نویسنده مصری در این جنبش ضد صهیونیستی عضو هستند.

در اساسنامه این جنبش به شدت از عادی سازی روابط و طرح معامله قرن و گرایش رژیم‌های عربی به سمت تل آویو انتقاد شده و نسبت به تبعات آن هشدار داده شده است.

همچنین در این اساسنامه آمده است که همگان در کشورهای اسلامی و عربی از جمله مصر باید در برابر هجمه‌های استعمارگرایانه تحت پوشش عادی سازی روابط ایستادگی کنند.

کد خبر 5154575 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: مصر رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با اسرائیل جنبش ضد صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق ایران برجام فلسطین روسیه سوریه رژیم صهیونیستی جو بایدن ناتو افغانستان میانمار عربستان سعودی اتحادیه اروپا عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «مهدی زاهدی» در پنجمین کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس که با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است،شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست، ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه  و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد  که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و  موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه  و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط  دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول