Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:53:48 GMT

پروانه تاسیس ۱۸۷ هکتار گلخانه در گنبدکاووس صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۲۵۴۹

پروانه تاسیس ۱۸۷ هکتار گلخانه در گنبدکاووس صادر شد

مینا پیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۸.۵ هکتار گلخانه فعال در گنبدکاووس وجود دارد که هفت هکتار آن از سال ۹۷ تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: بهره برداری از این ۳۵۰ هکتار گلخانه گام موثری برای رونق و جهش تولید در این شهرستان است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های جهادکشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: بیشترین تقاضا برای راه اندازی گلخانه در این شهرستان به ترتیب در بخش تولید سبزی و صیفی‌جات، تولید بذرهای هیبریدی، گل و گیاهان زینتی، آلوئه‌ورا و کاکتوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شرایط اقلیمی مناسب گنبدکاووس و وجود ۳۰۰ روز آفتابی در سال، فرصت مناسبی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در این شهرستان ایجاد کرده است.

پیری افزایش هشت تا ۱۰ برابری تولید در واحد سطح نسبت به کشت در فضای باز، تولید در تمام فصل‌ها، ایجاد اشتغال پایدار حداقل برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و به همین میزان به صورت غیرمستقیم در هر هکتار، ارزش افزوده بالا به سبب تولید بیشتر و ثبات قیمتی آن در بازار و مصرف بهینه منابع آبی و افزایش بهره‌وری را از مزایای توسعه کشت گلخانه‌ای برشمرد.

وی همچنین بابیان اینکه دولت برای حمایت از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تا ۸۰ درصد هزینه احداث آن را تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۴.۵ درصد پرداخت می‌کند، اضافه کرد: هم‌اکنون هزینه ساخت هر مترمربع گلخانه برحسب نوع سازه بین ۸ تا ۱۲ میلیون ریال است.

شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات بخش کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس کشت گلخانه ای گلستان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس کشت گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس کشت گلخانه ای گلستان اخبار کنکور گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس

رقابت‌های هفته چهارم مسابقات کورس بهاره ۱۴۰۳ گنبدکاووس در روز اول، امروز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت: ۱۳:۱۰ آغاز می‌شود، همچنین روز دوم مسابقات جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با شرکت ۸۸ راس اسب از ساعت: ۱۳:۱۰ در ۸ دور و در مسافت‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

 تعداد ۹۲ راس اسب از نژاد‌های ترکمن، تروبرد و دوخون در ۸ دور و در مسافت‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متر در روز پنج‌شنبه به رقابت خواهند پرداخت.

مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۲۹ میلیون  ریال جوایز نقدی درنظر گرفته شده برای مسابقات روز پنج‌شنبه و مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال  جایزه نقدی در نظر گرفته شده برای مسابقات روز جمعه به مالکین، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر اهداء خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه