Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@22:49:07 GMT

آشوب در چهره شهرها در نبود دستورالعمل نما

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۲۸۹۴

آشوب در چهره شهرها در نبود دستورالعمل نما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، زهره ترابی در نشست خبری به مناسبت روز مهندس، اضافه کرد: «در سازمان نظام مهندسی ساختمان، گروه پایش طراحی نما و سیمای ساختمان تشکیل شده و از آنجا که نما و سیمای ساختمان محصول مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است، ساخت و ساز در هر شهری کد ژنتیکی و DNA خاصی دارد که به تولید شکل‌های معماری و مکانی منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با اشاره به اینکه گروه پایش معماری، استان‌ها را به تناسب تقسیم‌بندی جمعیتی مورد بررسی قرار می‌دهد و موضوع ساخت و ساز و نما را در آن آسیب‌شناسی می‌کند، خاطرنشان کرد: «نما عنصری از معماری است که فقط متعلق به صاحب ساختمان نیست، بلکه جزو چهره شهر بوده و در اختیار شهروندان قرار دارد؛ به همین منظور طراحان باید به جنبه‌های پیرامونی ساختمان نیز توجه کنند.»

رئیس گروه تخصصی معماری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه در حال حاضر معماری خیابانی در چهره جدید شهرهای ایران دیده نمی‌شود، گفت: «تهران نخستین شهری بود که موضوع ورود به بحث نما را آغاز کرد و کمیته نما در آن تشکیل شده است. در این کمیته چک‌لیست‌هایی ارائه می‌شود که به هر نمایی اجازه ساخت و ساز نمی‌دهد و محورهای خاصی برای طراحی بر اساس دستورالعمل‌های این بخش ارائه می‌کند.»

کد خبر 586919 برچسب‌ها شهرداری شهر مدیریت شهری معماری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری شهر مدیریت شهری معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر

باوقار مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ساختمان فرسوده آموزشگاه سعدی بندر خمیر بعد از امتحانات خرداد ماه تخریب و ساختمان جدید این مجموعه با مشارکت سازمان نوسازی مدارس و اتاق بازرگانی ساخته می‌شود.

وی افزود: این آموزشگاه با ۲۲۰ متر مربع زیربنا و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بصورت ۶ کلاسه ساخته می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: با ساخت ساختمان جدید این آموزشگاه بیش از ۲۰۰ دانش آموز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های چندکاربری؛ نیاز امروز شهرها
  • شهری در ایران که کوچه ندارد ! | ویدئو
  • لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند است
  • بهترین خانه‌های جهان در ماه آوریل 2024 (+عکس)
  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • استقبال خاورمیانه از ساخت‌وساز ماژولار
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)