Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت خارجه آمریکا از سفر فرستاده ویژه آمریکا به یمن به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، تیموتی لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا به یمن در سفری 10 روزه و با هدف پایان دادن به جنگ یمن دوشنبه عازم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که لیندرکینگ به چند کشور در حوزه خلیج فارس سفر می‌کند و این سفر تا سوم مارس (13 اسفند) ادامه خواهد یافت.
وزارت خارجه آمریکا در ادامه درباره جزئیات این سفر تصریح کرد: گفت‌وگوهای وی بر روی رویکرد دوجانبه ایالات متحده برای خاتمه درگیری در یمن متمرکز خواهد شد که شامل ایجاد راه حل سیاسی پایدار برای بحران یمن و کمک بشردوستانه به ملت این کشور است.
وزارت خارجه آمریکا به کشورهای مقصد لیندرکینگ در این سفر اشاره‌ای نکرد.
جنگ داخلی یمن تاکنون جان دهها هزار تن از غیرنظامیان را گرفته و بدترین بحران انسانی جهان را به وجود آورده است.
جو بایدن بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری وعده داد که حمایت آمریکا را از عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن محدود خواهد کرد.
وی در همین راستا، تیموتی لیندرکینگ، دستیار پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه را به عنوان فرستاده ویژه واشنگتن در امور یمن تعیین کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفر نماینده وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد واشنگتن در حال تغییر محل استقرار ناوگان نظامی خود در غرب آسیا در پی اعتراض بعضی کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام اماراتی نوشت: امارات در ماه فوریه گذشته به آمریکا اعلام کرد اجازه استفاده هواپیما‌های آمریکایی از پایگاه هوایی الظفره را برای حملات هوایی به یمن و عراق نخواهد داد.

این روزنامه خاطر نشان کرد: پنتاگون بمب‌افکن‌ها، جنگنده‌ها و پهپاد‌های تهاجمی را به قطر منتقل کرد تا محدودیت‌های امارات را دور بزند.

محدودیت‌هایی که امارات برای آمریکا تعیین کرد، به علت نگرانی ابوظبی از خشمگین شدن ایران در صورت کمک علنی به عملیات نظامی آمریکا، بود.

دیگر خبرها

  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس