Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صابونچی ذوالفقاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: جدای از این تعداد وکیل در استان، هم اکنون ۱۲۹ نفر دیگر نیز به عنوان کارآموز فعال هستند.

وی به فرهنگ سازی برای استفاده از وکیل در پرونده ها تاکید کرد و افزود: برخی از وکلا از وضعیت مناسب معیشتی برخوردار نیستند به طوری که ۶۰ درصد وکلای جوان حتی ماهی یک پرونده نیز ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هزنه تمدید پروانه وکلات در حالت کلی حدود ۲ میلیون تومان است، اظهار داشت: متاسفانه ۲۰۰ نفر از وکلا به دلیل عدم توانایی در پرداخت این رقم ناچیز، اقدام به تمدید پروانه وکالت خود نمی کنند.

صابونچی با اشاره به صدور ۸۰ فقره پروانه جدید کارآموزی نیز افزود: برخی قوانین دست و پاگیر در یک سال اخیر سبب شده که این کانون نه تنها حرکت رو به جلویی نداشته باشد بلکه تمام انرژی خود را صرف برون رفت از مشکلات خود کند.

وی با تاکید بر اینکه کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی با تمامی نهادهای مدنی و حکومتی تعامل سازنده‌ای دارد، اظهار داشت: برای ارتقای جایگاه حقوق شهروندی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با انتقاد از جای نداشتن روز وکیل در تقویم رسمی کشور، بیان کرد: رییس جمهوری عملی شدن این مورد را وعده داده که امیداریم به زودی عملی شود.

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به حمایت نشدن مالی افراد بی بضاعت در پرونده‌های تسخیری توسط قوه قضاییه نیز گفت: طی یک سال گذشته وکلای این کانون پرونده ۲۰۲ فرد بی بضاعت را به صورت رایگان برعهده گرفتند.

در ادامه این نشست تفاهمنامه همکاری بین کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی و خانه مطبوعات استان نیز به امضا رسید.

کانون وکلای آذربایجان‌غربی از سال ١٣٧۶ فعالیت خود در حوزه های معاضدتی و وکلاتی آغاز کرده است.

برچسب‌ها کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی آذربایجان غربی حقوق شهروندی ارومیه وکیل دادگستری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی آذربایجان غربی حقوق شهروندی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی آذربایجان غربی حقوق شهروندی ارومیه وکیل دادگستری قوه قضاییه اخبار کنکور کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از بازداشت پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان کرد: وفق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر  از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوهبازداشت و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی گفت: دیروز نیز یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

انتهای پپیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • وکیل در آذربایجان شرقی