Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدیان گفت:کانون وکلای دادگستری یک نهاد مدنی بوده و بالغ بر ۸۰ هزار وکیل در سطح کشور عضو این کانون‌ها هستند همچنین در استان ‌های مختلف از جمله خراسان بزرگ (رضوی، شمالی، جنوبی) هم ۳ هزار نفر را شامل می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجتبی زاهدیان» امروز (۵ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش ولادت حضرت علی (ع) با بیان اینکه وکالت از حقوق مهم مردم تلقی می شود، گفت:کانون های وکلای دادگستری قدیمی ترین نهاد مدنی کشور تلقی می شود و سابقه ای حدود یک قرن دارند و علت تاسیس کانون وکلا برمی گردد به فلسفه و شأن نزول دستگاه قضایی چرا که دستگاه قضایی بدون وکیل معنا ندارد لذا کانون وکلا تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه مهمترین نکته در باب وکیل استقلال نهاد وکالت است، افزود:بعضی وقتها که می گوییم استقلال نهاد وکالت، استدلال می شود که وکلا دنبال این هستند تا نظارتی بر آنها نباشد که این درست نیست بلکه استقلال یعنی برای این است که وکیل بتواند آزادانه در راستای احقاق حق عمل کند و نگران این باشد که در راستای دفاع از حق دیگران تعقیب قضایی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دعاوی که مردم دارند حاکمیت است، ادامه داد:کانون وکلای دادگستری یک نهاد مدنی بوده و بالغ بر ۸۰ هزار وکیل در سطح کشور عضو این کانون‌ها هستند همچنین در استان‌های مختلف از جمله خراسان بزرگ (رضوی، شمالی، جنوبی) ۳ هزار نفر را شامل می‌شود، وکلایی که همگی آنان جزء نخبگان حقوقی هستند، کانون استان از سال ۷۳ فعال شده و مدت ۲۶ سال است که خدمات حقوقی موردنیاز را به مردم خراسان بزرگ ارائه می‌دهند و این خدمات به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

 

زاهدیان افزود: یکی از مهمترین مصادیق حقوق مردمی حقوق دفاعی آنان است و معتقدیم هرچه قدر که مردم به وکیل و مشاور حقوقی مراجعه کنند، مشکلات حقوقی و دادگاهی به همان نسبت کاهش می‌یابد، عمده دلیل عدم مراجعه به وکیل هزینه‌های بالا مطرح می‌شود، موضوعی که در افراد کم‌درآمد قابل توجیه بوده اما در افراد متمول توجیه‌پذیر نیست.

 

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم که معرفی خوبی از نقش وکلا و کارشناسان و مشاوران حقوقی داشته باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در موضوعاتی مختلفی همچون مسائل حقوقی نگاه منفی بیشتر قالب شده، در حالی که باید نکات مثبت آن به‌خوبی دیده شود.

 

وی تصریح کرد: وکلا گرفتاری‌ ها و مشکلات زیادی دارند و حدود ۴۰ درصد از وکلا که اکثر آنان قشر جوان و نخبه هستند بیکارند و از دولت می‌خواهیم که نگاه ویژه‌ای روی موضوع حمایت از وکلا داشته باشند، در انگلستان بودجه ماهانه ۲ هزار پوندی برای افراد فاقد درآمد نیازمند به وکیل تخصیص می‌یابد و می‌توان چنین اعتباراتی را هم در ایران داشت.

 

زاهدیان ضمن تقدیر از حمایت رئیس قوه قضاییه از جامعه حقوقی، تاکید کرد: حمایت دستگاه قضایی از وکلا به تنهایی کافی نیست و نیازمند حمایت دولت و مجلس هم هستیم، ضمن اینکه رفع مشکلات اشتغال، معیشت، فعالیت دفاتر تعطیل شده و غیره بدون حمایت مسئولان امکان‌پذیر نیست.

 

رییس کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی اضافه کرد: در جذب وکیل باید سازوکارهای مرتبط به‌خوبی اجرا شود، ما در جذب پزشک و پرستار سخت‌گیری زیادی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد هستیم و معتقدیم که این سخت‌گیری در جذب وکلای کار بلد باید به مراتب بیشتر باشد و افراد فاقد تجربه و تخصص به عنوان وکیل و مشاور و کارشناس حقوقی مشغول به کار نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه‌ها باید متناسب با نیازها باشد، بیان کرد: کانون وکلای دادگستری در استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی بوده که باید این ظرفیت‌ ها با حمایت مسئولان مربوطه و پیگیری رسانه‌ها به بالفعل تبدیل شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهاد مدنی کانون وکلای دادگستری کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی کانون وکلا نهاد مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | چرا نسل کشی صهیونیست‌ها جرم تلقی نمی‌شود؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

طبق تعریف سازمان ملل، هرگونه کشتار دسته جمعی، ایجاد لطمات جسمی و روانی، تحمیل کارهایی برای جلوگیری از تولد فرزند، کارهای اجباری و ... از مصداق‌های بارز نسل کشی هستند که همه این اتفاقات در غزه در حال رخ دادن هستند؛ اما چرا این جنایات صهیونیست‌ها جرم حساب نمی‌شود؟.

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • ببینید | چرا نسل کشی صهیونیست‌ها جرم تلقی نمی‌شود؟
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی