Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@06:52:56 GMT

عادت غذایی خطرناک برای سیستم ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۵۸۲۶

عادت غذایی خطرناک برای سیستم ایمنی بدن

دانشمندان عادت غذایی خوردن بیش از حد فروکتوز (قند حاصل از میوه ها) را برای سلامتی بدن مضر می دانند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، اسپوتنیک به نقل از نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله نیچر نوشت: دانشمندان عادت غذایی را که برای سیستم ایمنی بدن خطر ایجاد می کند را فهرست بندی کردند، بر اساس این تحقیق،  دوزهای بالای فروکتوز بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این نتیجه توسط متخصصان دانشگاه سوانزی، دانشگاه بریستول و موسسه فرانسیس کریک به دست آمد که تأثیر  قند فروکتوز را بر روی موش ها بررسی کردند. گلوکز موجود در میوه ها باعث تحریک گلوتامینولیز و متابولیسم اکسیداتیو در بدن موش ها می شود که فرآیندهایی که سطح سیتوکین های التهابی را افزایش می دهند.

تحقیقات نشان داده است که واکنش های التهابی سیستم ایمنی بدن ناشی از مصرف زیاد فروکتوز باعث اختلال در اندامها و همچنین آسیب به سلولها و بافتها می شود.

در پاییز سال 2020 ، دانشمندان دانشگاه کلرادو در ایالات متحده دریافتند که فروکتوز  که همراه با گلوکز در قند موجود است و همچنین اسید اوریک که در هنگام متابولیسم گلوکز تشکیل می شود، خطر ابتلا به اختلالات رفتاری مانند اختلال بیش فعالی را بیشتر می کند. کارشناسان معتقدند که فروکتوز باعث تحریک و تصمیم گیری سریع و پرخاشگری می شود. فروکتوز شیرین‌کننده‌ای طبیعی است که به صورت فراوان در میوه‌ها و عسل موجود می‌باشد. این شیرین‌کننده به صورت شربت در صنایع مختلف غذایی و دارویی به عنوان بهترین جایگزین ساکارز نیز به کار می رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد نوعی از پوشش گیاهی بیش از تصور پژوهشگران به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

با تشدید گرمایش جهانی خشکسالی، سیل و آتش‌سوزی در سراسر جهان، دانشمندان در غرب ایالات متحده برای کمک به جبران برخی از آسیب‌ها به این نوع از پوشش گیاهی که به عنوان جوندگان مشهور هستند، روی آورده‌اند.

محققان دانشگاه ایالتی بویز یوتا و دانشگاه ایالتی یوتا از داده‌های ماهواره‌ای برای شناسایی جریان‌هایی استفاده کرده‌اند که می‌توانند برای تقویت پوشش گیاهی، دوباره معرفی شوند و گسترش یایند. دانشمندان همچنین در حال ثبت چگونگی تغییر فراوانی آب و پوشش گیاهی مجاور آنها به عنوان معیاری برای سلامت محیط‌زیست هستند.

جودی برانت، دانشیار دانشگاه ایالتی بویز که رهبری تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، می‌گوید: ارزش واقعی استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت این است که برای افرادی به کار می‌رود که روی زمین سخت کار می‌کنند و پروژه‌هایی مانند افزایش دسترسی به آب، افزایش زیستگاه ماهی‌ها و گونه‌ها را اجرا می‌کنند. 

در بیانیه قبلی ناسا گفته شده است که داده‌های ماهواره‌ای برای تعیین کمیت تأثیر این نوع از جوندگان بر اکوسیستم‌های محلی نشان از اثرگذاری قابل توجه آنها داشته است و هرچه آنها را حفظ و گسترش دهیم می‌توانیم در مقیاس بزرگ‌تری از وجود آنها برای مقابله با تغییر اقلیم بهره ببریم.

طبق دیتای یکی از مقاله‌های نیویورک تایمز، این نوع پوشش گیاهی «سلاح‌های خزدار انعطاف‌پذیری آب و هوا» هستند. آنها به طور طبیعی اطراف سدها، بر روی رودخانه‌ها و نهر‌ها به وجود می‌آیند و جریان آبی را که در منطقه فوران می‌کند، کاهش می‌دهند. پوشش گیاهی سبز را تقویت می‌کنند و به نوبه خود خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و اثرات خشکسالی و سیل را نیز کاهش می‌دهند. 

دانشمندان مکررا تاثیر این نوع پوشش گیاهی را بررسی و تاکید کرده‌اند، گسترش آنها فراتر از تصور آنها اثرگذار است و با تغییر اقلیم مبارزه می‌کند.

پوشش گیاهی مذکور تا اواخر دهه ۱۸۰۰ در دریاچه‌ها، نهر‌ها و مرداب‌های سراسر آمریکای شمالی رایج بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد