Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:44:18 GMT

جنوب غرب خوزستان آلوده‌ترین منطقه کرونایی است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۵۹۷۱

جنوب غرب خوزستان آلوده‌ترین منطقه کرونایی است

به گزارش ایرنا سیدمحمد علوی سه‌شنبه شب در حاشیه نشست ستاد کرونای جنوب غرب خوزستان در آبادان جمع خبرنگاران افزود: استان خوزستان تنها استان کشور است که دارای ۱۱ شهرستان با وضعیت قرمز کرونایی است.

وی اظهار داشت: در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان پروتکل های بهداشتی در چند هفته گذشته جدی گرفته نشد که این امر باعث شد شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان وارد وضعیت قرمز کرونایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی را بهترین نقشه راه برای مهار ویروس کرونا بخصوص ویروس جهش یافته در این منطقه دانست و بیان کرد: برای اجرایی شدن بهتر این طرح نیاز به حمایت همه جانبه سایر ارگان ها است و همه باید در این طرح حضور جدی داشته باشند.

وی افزود: خیلی از افراد مبتلا به ویروس کرونا از اقشار ضعیف جامعه هستند که برای خودقرنطینگی نیاز به بسته های حمایتی دارند که متاسفانه این حمایت در جنوب غرب خوزستان ضعیف است.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان با انتقاد از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در شادگان گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شادگان در هفته‌های گذشته کمتر از ۱۰ درصد بود که باعث ورود این شهر به وضعیت بحرانی شد ولی در ۱۰ روز اخیر با بسیج همگانی شاخصه های مراقبتی در این شهرستان به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

وی افزود: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی تمامی محاسبات در خوزستان را تحت الشعاع قرار داده لذا باید شاخصه های مراقبتی نسبت به ویروس قبلی متفاوت باشد.

علوی اظهار داشت: تعطیلی ۲ هفته ای استان خوزستان می تواند تاثیر قابل توجه ای در مهار این ویروس داشته باشد زیرا با روش قبلی نمی توان با ویروس جهش یافته مقابله کرد.
۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ویروس جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان خوزستان تایید شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی آبادان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی آبادان ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی آبادان اخبار کنکور جنوب غرب خوزستان ویروس جهش یافته استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • محور بندر امام ـ آبادان بازگشایی شد
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند