Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین امامی عصر سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان با تاکید بر پرهیز از سفر ،خواستار رعایت حداکثری و دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی اتحادیه‌ها و اصناف و آحاد مردم شد.

 سرپرست فرمانداری ابرکوه ،کاهش موارد تردد در فضای عمومی و مکان های شلوغ ، به حداقل رساندن رفت و آمد با اطرافیان و موارد دیگر را از جمله مهم ترین راهکار مناسب برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته یا کرونای عادی ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا نوع انگلیسی در خوزستان گفت: ابرکوه در مسیر تردد مسافران  استان های خوزستان ، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس به یزد ، خراسان جنوبی و رضوی قرار دارد، مسوولان نگران انتشار این ویروس در منطقه هستند .

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان ابرکوه با قدردانی از تلاش و خدمت رسانی کادر درمانی به بیماران تصریح کرد: مردم بایستی برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ نسب به تعطیلی بوستان ها و کنترل جمعیت در آرمستان ها و ممنوع بودن اعیاد رجبیه و شعبانیه به صورت عمومی با مسوولان همکاری کنند.

رییس کمیته امنیت غذایی و بهداشت ابرکوه همچنین تاکید کرد: اصناف به مشتریان بدون ماسک خدمات ارایه نکنند و با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا تا ساعت ۲۰.۳۰ دقیقه و تالارها هم تا ساعت ۲۱ اجازه فعالیت دارد در صورت ارایه  خدمات پس از این ساعت با آنها برخورد قانونی می شود.

اعلام آمادگی بنیاد برکت برای آغاز واکسینه در ابرکوه

امامی همچنین خاطرنشان کرد: بنیاد برکت برای آغاز اجرای واکسینه در این شهرستان در صورت صدور مجوز اعلام آمادگی کرد.

همچنین رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه با ارایه گزارشی از روند مبارزه با شیوع بیماری کووید ۱۹ ، گفت: افزایش سه برابری ( ۳۸۶ نفر) افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بهمن ماه نسبت به موارد مثبت در دی ماه که ۱۳۲ نفر بود، سبب نگرانی است.

 دکتر عبدالحسین اکرمی با بیان اینکه تاکنون از ۲ هزار و ۳۴۵ نفر در درب منازل و کارگاه ها آزمایش انجام شد، ادامه داد: از این تعداد تست ۱۳۸ نفر مثبت بود .

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ابرکوه با بیان اینکه تا آخر بهمن ماه هشت هزار و ۳۵۴ نفر تست انجام دادند،یادآور شد: روند کنترل ویروس در شهرستان به خوبی اجرا شد.

وی اضافه کرد: پنج درصد جمعیت شهرستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۲۰ درصد جمعیت هم درگیر این بیماری بودند و ۱۶ درصد هم از آنها تست انجام شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با تاکید بر اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک ، حضور نیافتن در تجمع و دورهمی ها نقش بسزایی در کنترل کووید ۱۹ دارد، خاطرنشان کرد: از ۴۵۰ نفر کادر بهداشت و درمان شهرستان ۳۵ درصد آنها با وجود تلاش در جلوگیری از شیوع بیماری به آن مبتلا شدند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد و  در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شد  و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد ابرکوه خوزستان بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا فارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد ابرکوه ویروس کرونا یزد ابرکوه خوزستان بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا فارس اخبار کنکور بیماری کووید ۱۹ ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران