Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، صادق زاده رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان طبس در نشست خبری مدیر و مشاورین نمایندگی نظام مهندسی ساختمان طبس به مناسبت روز مهندس گفت: بر اساس نرخ نامه نظام مهندسی ، به ازای ساخت هر مترمربع ساختمان باید ۴ درصد هزینه به نظام مهندسی پرداخت شود که در طبس این امر با پیگیری‌ها و توافقات انجام شده به کمتر از ۲ درصد رسیده است و به ازای هر متر ۶۳ هزار تومان از مشتری دریافت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود : در شهرستان طبس از ۲۹هزار و ۴۳۳ پرونده گاز ثبت نامی که داشته ایم، تا کنون ۲۸هزار و ۵۲۰ پرونده تاییده نظام مهندسی را گرفته اند.

صادق زاده  با بیان اینکه در طبس از نظر قانون نظام مهندسی هر نوع سازه‌ای که مسائل سازه‌ای را رعایت کنید از نظر ما بلامانع است ،گفت : در شهرستان طبس محدودیت سازه‌ها طبقاتی یا ویلایی نداریم، اما سفارش ما با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و طبیعتی در طبس ساخت مسکن ویلایی است.

بیشتر بخوانید

لوله کشی گازخانگی به نام ناظران، به کام برخی مجریان

رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان طبس بیان کرد :در زمینه مالی و هزینه‌های نظام مهندسی می‌توانیم برای اقشار‌های کم برخوردار مختلف جامعه خدمات رایگان داریم و می‌توانیم کوتاه بیاییم، ولی در زمینه فنی و ساخت و ساز کوتاه نمی‌آییم و در واقع این امر باید متناسب با قوانین و طبیعت همگام باشد.

او با بیان اینکه هر چه ما آگاه‌تر باشیم، برخوردارتر خواهیم بود گفت :یکی از هدف گذاری‌های مهم نظام مهندسی آموزش بوده است که ماهانه کلاس‌ها و پیامک‌های آموزشی برگزار شده است.

صادق زاده افزود : عمر مفید ساختمان‌های ما ۳۵ تا چهل سال است‌که این امر در برخی کشور‌های خارج تا ۱۵۰ سال عمر مفید را داریم و هدف ما افزایش طول عمر ساختمان‌ها بوده است.

ساختمان مهندسی طبس در سال ۸۲تاسیس و تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام مهندسی ناظر ساختمان نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم

 مجید متین‌فر ،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم  در گفت‌وگویی پیرامون موضوع ساختمان به کد نوسازی ۳۶-۱۸۸-۴۰۲-۴ اظهار کرد: صدور پروانه ساخت این بنا در دوره قبلی مدیریت شهرداری قم و بین سال‌های ۱۳۹۰ لغایت ۱۳۹۳ و دقیقاً مطابق با رأی کمیسیون ماده ۵ استان قم صادر شده است که کمیسیونی در سطح مدیریت عالی استان بوده و شهرداری تصمیم‌سازی در آن ندارد.

وی صدور پروانه ساخت بنای این ساختمان را در ۳ طبقه منفی با ۱۰۰ درصد سطح اشغال به‌منظور پارکینگ و ۱۱ طبقه روی پیلوت با ضریب اشغال ۵۰ درصد برای کاربری مسکونی عنوان کرد و افزود: براساس صورت‌جلسات کمیته طرح تفصیلی اداره کل راه و شهرسازی استان و مطابق بند ۱۳ کمیسیون ماده پنج مورخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲، برابر حداکثر ۵۰ درصد عرصه اولیه و تعداد حداکثر ۳۴ واحد مسکونی و با رعایت تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز و مطابق ضوابط و مقررات در این پلاک پروانه ساخت توسط شهرداری قم در پنجم شهریورماه ۱۳۹۳ صادر شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در ادامه شکایت مجموعه جامعه‌الزهرا از این مجتمع در منطقه ۴ شهرداری قم مربوط به سال ۱۴۰۰ را مطرح کرد و گفت: در خردادماه سال ۱۴۰۰ شکایتی از سوی مدیر جامعه‌الزهرا به شهرداری منطقه ۴ واصل شد که درخواست جلوگیری از ادامه کار ساختمان فوق را به علت ارتفاع و تعداد طبقات داشته که با طرح این شکایت و بلافاصله ورود شهرداری قم، ابتدا میزان تخلفات در سطح اشغال به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شد که در نهایت منجر به رای جریمه برای صاحب ملک شد.

متین فر ابراز کرد: در خصوص مشرفیت ملک و رفع آن برابر ضوابط و مقررات پایان کار و مقررات ملی ساختمان نیز تعهدنامه کتبی و محضری از مالک ساختمان اخذ گردید تا تمامی این موارد رفع شود و قطعا در زمان اخذ پایان کار نیز تمامی ضوابط و مقررات دقیقاً بررسی خواهد شد و تا رفع آن هیچ‌گونه پایان کاری صادر نخواهد شد.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد