Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:22:24 GMT

لرستان ۷۸۰ هزار هکتار زمین زراعی آبی و دیم دارد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۶۶۷۵

لرستان ۷۸۰ هزار هکتار زمین زراعی آبی و دیم دارد

ایسنا/لرستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: حدود ۷۸۰ هزار هکتار زمین زراعی در استان داریم که از این میزان ۱۹۰ هزار هکتار آبی و نزدیک به ۶۰۰ هزار هکتار دیم است.

جواد صالحیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: معاونت بهبود تولیدات گیاهی در راستای تکامل‌یابی و بهتر کردن، پویا کردن و ترقی دادن وضعیت و شرایط محصولات گیاهی ازجمله زراعی و باغی در راستای افزایش کمیت و کیفیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که استان ما دارای اقلیم آب و هوایی متنوع از گرم‌ترین نقطه تا سردترین نقطه است، افزود: محصولات مختلفی که در مناطق گرمسیر کشت می‌شود مانند خرما تا محصولات مختص مناطق سردسیر در زمین‌های زراعی استان کشت می‌شود که نشان از استعداد، ظرفیت، پتانسیل و شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک و شرایط نسبتاً خوب آبی استان است که ما تقریباً هر محصولی را می‌توانیم در استان پرورش دهیم.

صالحیان تصریح کرد: حدود ۷۸۰ هزار هکتار زمین زراعی در استان داریم که از این میزان ۱۹۰ هزار هکتار آبی و نزدیک به ۶۰۰ هزار هکتار دیم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که مهم‌ترین محصولات زراعی ما گندم، جو، نخود و دیگر حبوبات است، عنوان کرد: چغندر، سیب‌زمینی و دیگر محصولات سبزی و صیفی نیز در استان کِشت می‌شود.

 وی با اشاره به این‌که ۴۴ هزار هکتار از زمین‌های آبی استان مختص باغبانی است که محصولات باغی در آن پرورش داده می‌شود، بیان کرد: چیزی حدود ۲۸ گونه درخت میوه در استان داریم.

صالحیان تصریح کرد: ظرفیت تولید لرستان در معاونت تولیدات گیاهی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تُن با ارزش مالی حدود پنج هزار میلیارد تومان در بخش تولیدات زراعی و باغی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی لرستان ایسنا ايسنا دیم تولیدات گیاهی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد