Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی تغییرات قیمتی بازارها در هفته‌ای که گذشت نشان دهنده کاهش قیمت تخم مرغ، افزایش قیمت مس و طلای جهانی و ادامه ریزش دلار و ارزهای دیجیتال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین تغییرات قیمت کالا و خدمات از این حکایت دارد که گروه‌های "میوه و خشکبار"، روغن و چربی‌ها و همچنین حمل و نقل بالاترین میزان افزایش قیمت را در بین کالاها و خوراکی‌ها به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بازار میوه و صیفی هفته‌های پر نوسانی را پشت سر می‌گذارد و همچنان قیمت برخی اقلام برای مصرف کنندگان بالا است، بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو موز داخلی ۳۸ هزار تومان، موز وارداتی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، پرتقال جنوب ۲۸ تا ۳۸ هزار تومان، گوجه فرنگی درجه یک ۷۵۰۰ تومان، پیاز ۶۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۷۹۰۰ تومان، سیب قرمز ۱۸ هزار و۹۰۰ تومان، سیب زرد ۱۸ هزار و۵۰۰ تومان، خیار ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان، لوبیا سبز حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، فلفل دلمه ۱۳ هزار و۵۰۰ تومان، نارنگی بندری ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است.

کاهش ۳۰۰۰ تومانی قیمت هر شانه تخم مرغ

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که قیمت هر شانه تخم مرغ نسبت به هفته گذشته به طور متوسط ۳,۰۰۰ تومان کاهش قیمت یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی عرضه مرغ را در میدان بهمن دو برابر افزایش داده و به ۶۰۰ تن رسانده، تصریح کرد: با این افزایش، قیمت‌ها تا حدودی کنترل شده است. طی یک ماه گذشته حدود ۱۰ هزار بازرسی از بازار مرغ انجام شده که که ۱۸۰۰ مورد تخلف به ارزش ۷ میلیارد ریال کشف و به تعزیرات ارسال شد.

قیمت بلیت قطارهای نوروزی افزایش نمی‌یابد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از فردا خبر داد و گفت: هیچ افزایش قیمتی برای بلیت قطار در ایام نوروز نداریم.

به گفته وی تاکنون نیز افزایش قیمتی بابت بلیت قطار نداشته‌ایم اما برای صندلی‌های خالی توانسته‌ایم از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوزی برای دریافت ۲۵ درصد از بهای بلیت را دریافت کنیم در حالی که قبل از شیوع این ویروس اگر مسافری صندلی خالی را کنارش می‌خواست باید ۱۰۰ درصد پول آن را پرداخت می‌کرد.

قیمت مس از مرز ۹۰۰۰ دلار گذشت

قیمت فلزات پایه با خوش بینی به افزایش تقاضا تحت تأثیر بهبود اقتصادی، صعود کرد و هر تن مس از مرز ۹۰۰۰ دلار عبور کرد.

روز دوشنبه بیش از سه درصد صعود کرد و در مسیر ثبت یازدهمین رشد قیمت ماهانه در فوریه قرار دارد. فلزات تحت تأثیر انتظارات برای بهبود تقاضا پس از احیای اقتصادی از پیامدهای شیوع ویروس کرونا و کمبود تاریخی عرضه، عملکرد درخشانی پیدا کرده‌اند.

آغاز خرید توافقی کشمش از کشاورزان / قیمت هر کیلو ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی از خرید توافقی کشمش به قیمت هر کیلو ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل افزایش تولید شاهد افت قیمت بودیم، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۸۵ هزار تن کشمش تولید شده است. همچنین ۷۶ هزار تن نیز از سال قبل باقی مانده که موجب عرضه مازاد این محصول در بازار و افت قیمت شده است.

قیمت طلای جهانی اوج گرفت

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر افت ارزش دلار و عقب نشینی بازده اوراق خزانه، به بالاترین حد یک هفته اخیر صعود کرد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۱۵ دلار و ۵۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار پیش تر به ۱۸۱۵ دلار و ۶۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۶ فوریه بود.

قیمت نفت جهش یافت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر احیای آهسته تر از انتظار تولید آمریکا پس از یخبندان تگزاس و توقف تولید این ایالت در هفته گذشته، بیش از یک دلار جهش یافت.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و شش سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش، به ۶۵ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید در حالی که پیش تر تا مرز ۶۶ دلار و ۳۸ سنت صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینتر مدیت آمریکا با ۸۱ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش، به ۶۲ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

صعود دلار در معاملات جهانی

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات روز سه شنبه با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۱۶ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۶ دلار اعلام شد (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۴۰۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۳ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۴ دلار رسید.

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۰۵.۲۴۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۶۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۶ یوان چین اعلام شد.

ادامه ریزش ارزهای دیجیتالی / ‏‬بیت کوین ۱۳ درصد ریزش کرد

روز بیست و دوم فوریه شاهد ثبت یک رکورد تازه در ارزش بیت کوین بود و این ارز از قله ۵۸ هزار دلاری خود تا کف ۴۷ هزار دلاری ریزش کرد. این ریزش که سنگین‌ترین ریزش روزانه بیت کوین هم بود به سرعت سایر ارزها را هم با ریزش سنگین مواجه کرد. آخرین بار در ۱۱ ژانویه ارزش بیت کوین دچار ریزش شدید شده بود.

تردیدها از توقف روند صعودی فعلی ارزهای دیجیتالی پس از آنکه برخی از افراد ثروتمند نسبت به این روند موضع‌گیری کردند، در بین معامله گران افزایش یافته است. با این حال شرکت‌های بزرگ دیگری در حال پیوستن به این بازار هستند که جریان سرمایه ورودی به بازار را در تراز بالایی نگه داشته است. گروه مالی بی سی بی انگلیس از قصد خود برای سرمایه گذاری در رمز ارزها خبر داده است.

کد خبر 477217

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارز دیجیتال مزرعه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین بیت کوین کش قیمت بیتکوین ارزش بیت کوین دلار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق درصد افزایش افزایش قیمت هزار تومان تحت تأثیر بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در روز چهارشنبه به خاطر آرام شدن نگرانی در مورد عرضه نفت کاهش یافته است. تمرکز شرکت‌کنندگان بازار معطوف به اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام آمریکاست که قرار است امروز منتشر شود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۴ سنت رسید. نفت وست تگزات اینترمدیت آمریکا هم با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش ۷۸ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.
اطلاعات موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام و سوخت این کشور طی یک هفته گذشته افزایش یافته است. افزایش ذخایر که نشانه ضعف تقاضا برای نفت است مخالف انتظار تحلیلگران در هفته‌های اخیر بوده و قیمت نفت را پایین آورده است.

تحلیلگران می‌گویند اگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کند بشکه‌های کمتری به سمت پالایشگاه‌ها در آمریکا روانه می‌شوند یعنی مصرف نفت خام در این کشور با مشکل مواجه شده است. ذخایر نفتی در آستانه فصل پرمصرف تابستان باید کاهش یابد نه افزایش.
نفت برنت و نفت آمریکا در هفته گذشته بیشترین کاهش قیمت هفتگی خود را طی سه ماه گذشته تجربه کردند که نتیجه انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش امید نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است.
خبر خرید ۳ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک نفتی توسط دولت آمریکا تا حدی از قیمت آن در روز سه‌شنبه حمایت کرد.
از طرف دیگر تنش‌ها در خاورمیانه بالا گرفته است. رژیم صهیونیستی حمله به رفح را آغاز کرده و میانجیگران برای رسیدن به یک قرارداد آتش بس تلاش می‌کنند.
اما تمرکز سرمایه‌گذاران معطوف به بی‌ثباتی‌های مربوط به دورنمای رشد اقتصاد دنیا و تاثیر آن بر تقاضای نفت است.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی جدید قیمت بیت کوین از روی چارت؛ پیشروی تا کجاست؟
  • یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۹ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت