Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های فعال در شبکه بانکی کشور که نقش انکارناپذیری در رشد و اعتلای اقتصاد ملی دارد. به گزارش پول نیوز، بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های فعال در شبکه بانکی کشور که نقش انکارناپذیری در رشد و اعتلای اقتصاد ملی دارد، به موجب مصوبه مورخ ۱۳۵۸/۷/۲۵ مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام ۱۱ بانک ایران و انگلیس، بین المللی ایران و ژاپن، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار با سرمایه‌ای بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال در تاریخ ۱۳۵۸/۹/۲۹ و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و در سال ۱۳۶۰ بانک ایران و روس به آن ملحق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بانک تجارت با مجموعه‌ای از تجربیات و خدمات روزآمد بانکداری که در آن زمان وجود داشت، فعالیت خود را آغاز کرد.   بانک تجارت برپایه این مزیت نسبی و همچنین با دارا بودن زیرساخت‌های غنی انسانی و فنی در زمینه بانکداری که حاصل تجربیات بانک‌های تشکیل دهنده بود توانست در ارائه بسیاری از خدمات بانکی چه در حوزه بانکداری الکترونیک و چه در حوزه بانکداری بین الملل پیشگام باشد.

پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام بانک تجارت به عنوان یکی از بانک‌های دولتی مشمول واگذاری، آماده عرضه در بورس شد. تغییر شخصیت حقوقی بانک به سهامی عام و جایگزینی اساسنامه جدید در تاریخ ۱۳۸۷/۱۲/۳ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری ثبت و آگهی شد و سهام بانک در تاریخ ۱۳۸۸/۲/۹ در بورس اوراق بهادار پذیرفته و از تاریخ ۱۳۸۸/۰۲/۲۸ در تابلوی بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

با توجه به تغییرات به وجود آمده در ساختار مالکیت، لزوم بازنگری در ماموریت‌ها و استراتژی‌های بانک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس تحلیل هوشمندانه شرایط بازار، شناسایی و ورود به کسب و کار‌های جذاب و مرتبط با محصولات و خدمات بانکی و مالی برای رفع نیاز‌های مشتریان و تامین منافع همه ذی نفعان، به عنوان رویکرد مستمر بانک انتخاب شده است.   تلاش در جهت مشتری مداری، تامین منافع پایدار سهامداران و سرمایه گذاران از طریق کسب بازدهی مناسب، تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بانک‌های بورسی از حیث میزان سرمایه، تلاش برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، کسب جایگاه برتر از حیث مانده پذیرش تعهدات درمیان فعالان سیستم بانکی، اعتماد روزافزون مردم به بانک به عنوان حافظ منافع سپرده گذاران و تامین کننده منابع مالی چرخه اقتصاد کشور و همچنین کسب عنوان بانک برتر از حیث تلاش برای بهبود مستمر در فرآیند‌های افزایش دهنده بهره وری نشان از حرکت بانک به سمت ایجاد تغییرات بنیادین دارد.

از جمله مسئولیت‌های اجتماعی بانک نیز می‌توان به مشارکت در احداث برخی اماکن آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم کشور، مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اعطای کمک‌های مالی و پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده از حوادث طبیعی، حمایت مالی از جشنواره‌های دانشجویی و نیز اعطای تسهیلات به صنایع سازگار با محیط زیست اشاره کرد.   هم اکنون، بانک تجارت با سرمایه‌ای معادل ۲۲۳.۹۲۶ میلیارد ریال، ۱۹.۰۰۰ نفر پرسنل و با به کارگیری فناوری‌های نوین، ارائه خدمات متمایز به مشتریان در بیش از ۱۶۰۰ شعبه ریالی و واحد ارزی در سراسر کشور جزو بزرگترین بانک‌های تجاری کشور و مورد اعتماد بانک‌های معتبر بین المللی است.
بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های تجاری منطقه با طراحی و خلق خدمات نوین و با هدف ارزش آفرینی برای مشتریان به ویژه مشتریان ارزنده، دارای حضوری موثر در بازار‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی است.   اعتبار و خوشنامی بانک به همراه نیروی انسانی متبحر و نیز توانمندی ارایه خدمات بانکی به ویژه درحوزه تعهدات، این امکان را برای بانک فراهم ساخته تا در چارچوب قوانین پولی و بانکی کشور، ضمن ارتقای سودآوری و تامین منافع تمامی ذینفعان، بتواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و پیشرفت نظام بانکداری کشور ایفا کند.

بانک تجارت در افق چشم انداز خود، به عنوان انتخاب اول مشتریان، بانکی پاسخگو خواهد بود که نیاز‌های مشتریان را در کوتاه‌ترین زمان و با جدیدترین خدمات تامین می‌نماید.
متعهد به رعایت اصول حرفه‌ای و قانونی، متعهد به ارزش آفرینی برای کلیه ذینفعان، متعهد به رعایت اصول مشتری محوری و پاسخگویی، متعهد به مدیریت مشارکتی و یادگیری سازمانی و متعهد به شفافیت و صداقت ارزش‌های این بانک محسوب می‌شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک تجارت بانک مرکزی سیستم بانکی شبکه بانکی اقتصاد ایران یکی از بزرگترین بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا

  عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدم و تجارت دیروز در دومین اجلاس ایران و آفریقا اظهار کرد: این دبیرخانه دائمی گام مهمی است تا مسیر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقا هموار شود. وی افزود: تلاش برای اصلاح تعرفه‌های گمرکی در جهت توسعه روابط برد -برد با کشورهای آفریقایی یکی از مسائل مهمی است که از طریق این دبیرخانه پیگیری خواهد شد. وزیر صمت با بیان این‌که رفع موانع تجارت و صادرات در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: اطلاعات کاملی از ظرفیت کشورهای آفریقایی از تولید و امکان صادرات انواع سنگ‌های معدنی، قیمتی و صنایع دستی وجود دارد و بر این باور هستیم که با توسعه معادن و خطوط محصولات فرآوری به کمک توانمندی‌های یکدیگر و واردات بخش عمده نیازهای ایران از قاره آفریقا را از طریق روابط برد -*برد توسعه دهیم. وی ادامه داد: برنامه‌های ما برای توسعه تجارت شامل توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی و افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره‌ای است. علی آبادی به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی بین ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران درصدد است با توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا و سرویس‌دهی منظم و خطوط هوایی با اولویت یک یا دو کشور در هر منطقه با استفاده از ظرفیت خطوط حمل و نقل مبادلات تجاری را توسعه بخشد. وی تاکید کرد: رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی از طریق استفاده از ارز محلی و تهاتر کالا یکی از مسائل در توسعه تجارت است، یکی از ابزارهای مهم برقراری روابط مالی و بانکی بین ایران و منطقه تبادل کالاست. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این اجلاس فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا نهادهای مالی مهم و پشتیبان صادرات و سرمایه گذاری با یکدیگر مذاکره و ملاقات 
داشته باشند تا نتیجه آن در تعمیق روابط بانکی طرفین را مشاهده کنیم. 
وی ادامه داد: همه تلاش ما در این چند روزه این بوده که این اجلاس از جنبه تشریفاتی خارج و به یک رویداد کاری تبدیل شود از این‌که امروز شاهد حضور بیش از ۲۰۰ بازرگان برجسته آفریقایی در این نشست هستیم بسیار خوشحالیم و تقاضا می‌کنم در نشست‌هایی که از نزدیک بین بازرگانان برگزار می‌شود همه تلاش کنیم تا این اجلاس را از سطح یک اجلاس صرفا تشریفاتی به یک اجلاس کاری تبدیل کنیم. 

دیگر خبرها

  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان