Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:26:29 GMT

کتاب «زنان مبارز» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۷۸۹۱

کتاب «زنان مبارز» منتشر شد

کتاب «زنان مبارز» در 252 صفحه توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.

به گزارش جماران، چاپ اول کتاب «زنان مبارز» به کوشش فائزه توکلی، زیر نظر معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در شمارگان 500 نسخه در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. 

در مقدمه ای که معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بر این کتاب نوشته آمده است:«آنچه پیش رو دارید، گوشه ای از خاطرات جذاب و خواندنی و در عین حال درس آموز ده نفر از بانوان مبارز و انقلابی است که با مشارکت متعهدانه و تحمل زندان، شکنجه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در راه پیروزی اسلام و برقراری حاکمیت الله به جای طاغوت، تحولی عظیم در میان جامعه به وجود آورده و رویکرد و نگرشی جدید را در تربیت اسلامی این قشر تأثیرگذار عرضه نمودند».

در پیشگفتاری که فائزه توکلی بر این کتاب نوشته نیز ضمن اشاره به محدودیت های مصاحبه با زنان مبارز، آمده است:«سخن گفتن در باب تاریخ شفاهی زنان و مشکلات آنان به دلیل گستردگی و وسعت دامنه آن کار آسانی نیست و قطعا در اولین قدم ها با کاستی هایی روبرو خواهد بود که از جمله در مورد این پژوهش صادق است، اما در عین حال موجب خرسندی است که از اولین قدم هایی است که در این راه برداشته شده است و می تواند برای محققین دیگری که بخواهند در آینده در این راه گام بردارند، به سهم خود یک منبع تلقی شود و منعکس کننده بخشی از رنج ها و مصائب زنان مبارز در رژیم پهلوی باشد».

این کتاب با نثری روان و نزدیک به زبان محاوره نوشته شده است. به طور مثال در خاطرات رضوانه دباغ در صفحه 150 این کتاب نوشته شده است که «یک بار وقتی مأموران در رابطه با خواندن نماز به صورت جماعت سخت گیری کردند و اجازه ندادند نماز خوانده شود و بعضی از زندانیان سیاسی را مورد ضرب و شتم قرار دادند، برای حمایت از ما، زندانیان عادی اعتراض کردند و مأموران از ترس ایجاد آشوب و شورش به ظاهر با قضیه موافقت کردند اما به صورت پنهانی بچه ها را به انفرادی می بردند و شکنجه می دادند».

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  1296

تلفن: 66493081

شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک

تلفن: 66706833

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(س) را می توانید [ اینجا  ] ببینید.

برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [ اینجا ] مراجعه کنید.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 عروج چاپ زنان مبارز جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 زنان مبارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود.

سیدشمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که با توجه به مشکلات پیش‌ رو ساخت موزه دفاع‌ مقدس زنجان به تعویق افتاده، امسال تلاش این است که فاز یک موزه دفاع‌ مقدس که نماد ۳۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار رزمنده دفاع‌ مقدس است سوم خرداد به بهره‌برداری‌ برسد.

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع‌ مقدس باید با کمک مسؤولان استانی ساخته شود و روند احداث آنها تسریع شود، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده فاز دوم این موزه به بهره‌برداری برسد.

موسوی تاکید کرد: همکاری سایر نهادهای فرهنگی موجب شده است در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب ۲۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی از نشر و چاپ کتب درباره شهدا پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز و آشنا شدن آنها با سیره و منش آنهاست که با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی کشور در جنگ نابرابر شدند، اظهار کرد: شروع ساخت فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای شهید مخبری زده شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا را در جامعه اسلامی دارد و از جمله وظایف مهم این مرکز ترویج فرهنگ شهادت بین نسل‌های جدید انقلاب است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ استان زنجان و سرداران و فرماندهان آن هنوز تولید آثار هنری فاخر در این زمینه نداریم و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس زنجان، یکی از برنامه‌های مهم برای شناخت مردم از شهدا و ترویج راه و منش آنهاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد