Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@11:03:13 GMT

"شتران" ۹ماهه سود ۶۱۰ریال برای هرسهم پوشش داد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۸۱۵۹

'شتران' ۹ماهه سود ۶۱۰ریال برای هرسهم پوشش داد

شرکت پالایش نفت تهران در صورت‌های مالی ۹ماهه از پوشش سود ۶۱۰ریالی برای هرسهم خبر داد. به گزارش پول نیوز، شرکت پالایش نفت تهران در گزارش ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۹ با سرمایه ۷۵هزار میلیارد ریالی از پوشش سود ۶۱۰ریالی برای هرسهم خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸درصد رشد داشته است.

سود عملیاتی «شتران» در این دوره به ۴۲هزار و ۱۵۴میلیارد ریال، سود خالص به ۴۵هزار و ۷۸۶میلیارد ریال و سود انباشته آن به ۴۷هزار و ۸۹۲میلیارد ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این شرکت اعلام کرده که عمده بازار هدف محصولات شرکت، داخلی بوده و مطابق قانون، شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌دهد. چرا که محصولات ویژه تولیدی شرکت نیز در بورس‌ های کالا و انرژی عرضه می‌شود. در این حوزه شرکت‌های تولید کننده انواع روانکار‌ها و شرکت‌های قیرسازی، شرکت‌های عمده خریدار محصولات ویژه این شرکت هستند.

علاوه بر این در حال حاضر پالایشگاه تهران با پالایش روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام نزدیک به ۱۳ درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین، دیزل، سوخت جت و روغن خام در کنار چندین محصول با ارزش دیگر مانند گاز مایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می‌کند. در خصوص محصولات پالایشی به ویژه محصولات استراتژیک در حال حاضر بازار داخلی با کمبود عرضه مواجه است و در عمل پالایشگاه تهران در کنار سایر شرکت پالایشی نیاز داخلی را تامین می‌کنند. با این وجود در خصوص محصولاتی نظیر نفت گاز، بنزین و نفت سفید، کیفیت بالای محصولات پالایشگاه منجر شده است که این محصولات تا حد امکان در تهران و شهر‌های بزرگ مجاور مصرف شوند.

همچنین محصولاتی نظیر سوخت جت و روغن پایه پالایشگاه از نظر کمی و کیفی دارای رتبه برتر در بین سایر پالایشگاه‌های داخلی است. «شتران» در حال حاضر با توجه به نیاز داخلی برنامه صادراتی ندارد با این وجود، صادرات محصولات در آینده با تغییر در قوانین ملی و وزارت نفت قابل بررسی و تحقق است. سودآوری شرکت‌های پالایشی تابع متغیر‌های گوناگونی است که با فضای سیاسی و اقتصادی دنیا به ویژه کشور گره خورده است به همین لحاظ طی سال‌های گذشته نوسانات زیادی در آن مشاهده می‌شود با این وجود پالایشگاه تهران با برنامه ریزی منسجم به عنوان یک پالایشگاه با ثبات و سودآور در بین سهامداران شناخته شده است.

خاطرنشان می‌شود، سیاست تولید و فروش محصولات از دید شرکت، تابع میزان سودآوری و میزان ایجاد نقدینگی هر محصول است. تغییرات قابل ایجاد در برنامه تولید بر اساس میزان تقاضای محصول، مقدار موجودی محصول و ایجاد تعادل بین دو شاخص عنوان شده صورت گرفته و توسط کمیته فنی فروش بررسی و به در مقاطع زمانی مختلف به روزرسانی می‌شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی تهران: مراسم اختتامیه این نمایشگاه با حضور مسئولان مربوطه در محل نمایشگاه تهران برگزار و از غرفه‌های و شرکت کنندگان برتر، تقدیر شد.
استقبال از این نمایشگاه به حدی بود که غرفه‌ها و سالن نمایشگاه مملو از مخاطبان بود و ترددد به سختی صورت می‌گرفت.
حضور شرکت‌های خارجی بویژه کشور‌های اروپایی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد یافته بود.
در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژاتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت
داشتند.
حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان و استارتآپی بخش مهمی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزیایران است که در حاشیه آن چندین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزارشد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا و در آن حدود ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را ارائه کردند.
رئیس ستاد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی گفت: در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه ارائه کردند.
علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار مترمربع و در ۱۰ سالن برگزار شد، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های روز این صنعت را به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت‌های بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف این نمایشگاه بود.
مرادی اطلاع از آخرین استاندارد‌های علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزائی، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استاندارد‌های بالقوه در داخل کشور را نیز از مهمترین اهداف برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری