Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@02:13:32 GMT

دو معضل صنعت پخش در ایران

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۷۰۰۳

اعضای کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران در نشست اخیر این کمیسیون به بررسی توانمندی‌های صنعت پخش و چالش‌های پیش‌روی این صنعت پرداختند. به اعتقاد آنها، نبود یک متولی مشخص برای این حوزه و وجود قوانین موازی، دو معضل جدی در برابر صنعت پخش است.

در تازه ترین نشست کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران توانمندی‌های صنعت پخش و چالش‌های پیش‌روی این صنعت، ویژگی‌های نظام توزیع و معضلات آن مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی خدایی، رییس انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران در این نشست ابتدا نگاهی به چگونگی شکل‌گیری و روند توسعه صنعت پخش‌ در طول تاریخ داشت و ضمن ارائه تعریفی از این صنعت که در واقع واسط بین تامین‌کنندگان و خرده‌فروشان است، چرخه عملیات آن را تشریح کرد.

این فعال اقتصادی در ادامه به نقش فناوری‌های روز بر توسعه صنعت پخش اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی مراکز توزیع و تعداد زیاد مشتریان بدیهی است این صنعت بدون استفاده از آخرین و بهترین تکنولوژی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توان توسعه و پایداری را نخواهد داشت. در این حوزه، سیستم یکپارچه مالی، اداری، توزیع و فروش در سطح تمام شرکت‌های عضو نیاز است. از طرفی سهولت و سرعت دسترسی به اطلاعات فروش، توزیع و انبارش را مدنظر داریم. مکانیزه کردن کلیه فرآیندهای صنعت و استقرار سیستم ERP و SAP و کنترل مستمر و مکانیزه انبارش؛ حمل بین شهری و رهگیری محصولات توزیع شده از طریق سیستم‌هایی مانند GPS از دیگر موضوعاتی هستند که توجه به فناوری‌های جدید را برای این صنعت مهم کرده است.

او در ادامه با تشریح اهداف و برنامه‌های تعریف شده برای این انجمن به نیازهای صنعت پخش با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات پرداخت. به باور خدایی تدوین قانون نظام توزیع کشور بر اساس ماده ۱۰۱ برنامه پنجم توسعه، اعطای تسهیلات بانکی با نرخ‌های موجه‌تر برای سرمایه‌گذاری در صنعت، بهبود شرایط کسب‌وکار به ویژه بهبود حاشیه سود صنعت، ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط و موضوعاتی از این دست، مهم‌ترین مسائلی هستند که باید پیگیری و اجرایی شوند.

از نگاه رییس انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران وجود تفکر سنتی، تغییرات زیاد مدیریتی، نداشتن استراتژی درست، کاهش قدرت خرید مردم، عدم تعهد مشتریان در پرداخت‌های به موقع و افزایش چک‌های برگشتی از چالش‌های اصلی این صنعت هستند.

برچسب ها: بازرگانی ، صنعت پخش ، اتاق بازرگانی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Mxg

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازرگانی صنعت پخش اتاق بازرگانی صنعت پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

نشست خبری علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد. - اخبار بازار -

علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه برای اولین بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صمت اخذ شده است،گفت : با افتخار اعلام می کنم کلیه پروژه های ریلی کشور با انواع ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است.

وی افزود : ریل سخت نیز به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شد و سایر متروهای کلان شهرها نیز برای این محصول جدید ضد سایش در حال مذاکره با شرکت هستند.

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : کلیه کوریدورهای ریلی کشور با ریل ذوب آهن در حال تجهیز است و این رویکرد توسعه تجارت ایران با سایر کشورها را نوید می دهد.

علی نصیری اظهار داشت : معادن کشور نیز در راستای انتقال مواد اولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب آهن اصفهان به شمار می روند. به عنوان مثال در این خصوص قرارداد گل گهر در مرحله تولید قرار دارد.

وی ادامه داد : در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان، برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و اروپای شرقی آغاز نمودیم.

در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم

وی خاطرنشان کرد : با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای خرید ریل از ذوب آهن پیش بینی تولید حدود 70 هزار تنی انواع ریل در سال جاری را در شرکت داریم. در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم.

با تمام توان پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن هستیم

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : در کنار ریل، انواع تیرآهن های بال پهن در سایزهای متنوع نیز در ذوب آهن اصفهان تولید می شود و ما پشتیبانی کامل برای تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن را اعلام نمودیم.

کمیت و کیفیت زغال داخلی عامل واردات زغالسنگ

وی در ادامه به تامین زغالسنگ مورد نیاز برای تولید انواع محصولات فولادی در ذوب آهن پرداخت و گفت : معادن زغالسنگ داخل به لحاظ کمیت و کیفیت پاسخگوی نیاز ذوب آهن نیستند همچنین مجموعه میدکو نیز دیگر فولادی کوره بلندی کشور است که به زغالسنگ نیاز دارد. ذوب آهن اصفهان به دنبال واردات زغالسنگ نیست اما کمیت و کیفیت زغالسنگ داخلی سبب می شود لاجرم بخشی از نیاز خودمان را برای فراهم نمودن ترکیب تولیدی از مسیر واردات تامین کنیم. با انجمن زغاسنگ کشور در این خصوص مذاکرات خوبی را در حال انجام هستیم.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • سرآشپز پخت تورم در ایران