Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حسن افشار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهید حسن فقیه جویباری به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش استان در سال ۱۴۰۰ معرفی شد، هدف از انتخاب شهدای شاخص را معرفی الگوهای برجسته و نمونه به آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: جوانان و عموم مردم باید با الگوگیری از سیره و ویژگی‌های شخصیتی و سبک زندگی این شهدا و انس بیشتر با آنها سعی در الگوپذیری از آنان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران از سال ۸۹ شهدای شاخص استان را از بین ۱۲۰۰ شهید ورزشکار معرفی می‌کند اظهار داشت سازمان بسیج ورزشکاران به طور رسمی با همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان و با همکاری هیأت‌های ورزشی استان هر ساله به معرفی شهدای شاخص می‌پردازد و امسال نیز شهید بزرگوار حسن فقیهی جویباری به عنوان شهید شاخص استان و شهید شاخص شهرستان جویبار انتخاب شدند.

وی افزود در سال ۱۴۰۰ علاوه بر تعیین و معرفی شهید شاخص استانی هر یک از کانون‌های بسیج ورزشکاران سراسر استان با همکاری ادارات ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی نسبت به معرفی شهید شاخص اقدام نمودند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و ترویج سیره شهدای شاخص ورزشکار از مسئولان و متولیان ورزش استان خواست تا نسبت به بزرگداشت و تقدیس نام این عزیزان در سطح جامعه با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی، ساخت مستند از سیره این عزیزان، ساخت و تولید نرم افزارها و اپلیکشن ها و … در جامعه اقدام کنند تا فراموشی از روی خاطره‌های این عزیزان برداشته شود.

به گزارش مهر، شهید حسن فقیهی متولد سال ۱۳۳۳ اهل شهرستان جویبار پایتخت کشتی جهان، مهد دلیران و پهلوانان نامی جهان و کشور است، وی آموزش کشتی را از نونهالی و با حضور در مجامع مختلف کشتی شروع به آموختن کرد و مدارک و مدارج مختلف کشتی را در سطوح مختلف تا قهرمانی استانی و کشوری و به عنوان رئیس هیأت کشتی شهرستان جویبار در پرونده خود دارد.

این ورزشکار شهید از همراهان و هم‌رزمان سرداران شهیدی چون سردار بی سر شهید ذبیح الله عالی فرمانده گردان مسلم بن عقیل، سردار صابریان فرمانده سپاه شهرستان جویبار و سردار شعبانعلی فکوری معلم مجاهد، متفکر و عارف محسوب می‌شود واز افتخارات دیگر این شهید شهادت دو برادر دیگر ایشان به نام‌های علی و محمد فقیهی می‌باشد.

سرانجام این شهید بزرگوار در پنجم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در مناطق جنگی دهلران در عملیات غرور آفرین والفجر ۶ به درجه رفیع شهادت نائل می ٱید و و پس از ۱۰ سال به عنوان شهید مفقودالاثر در سال ۱٣٧٢پ یکر مطهر او در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده می‌شود.

کد خبر 5155133

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش حسن افشار شهید ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز سی سخت کرونای انگلیسی مشهد شهرستان کرج شهرکرد اردبیل شهرستان جویبار شهدای شاخص شهید شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی

کلاس دانش افزایی مربیان کشتی مازندران به مدت ۲ روز سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه با حضور ۵۲ مربی از سراسر مازندران در مجتمع آموزشی رفاهی نفت محمودآباد برپا شد.

تدریس کلاس دانش افزایی مربیان کشتی مازندران را پروفسور بهمن میرزایی از مدرسان اتحادیه جهانی کشتی بر عهده داشت.

کلاس تئوری، طراحی و برنامه ریزی پیشرفته تمرینی ویژه کشتی در این دوره تدریس، شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟
  • مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی