Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:51:01 GMT

«زمین سوخته» به چاپ هفدهم رسید

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۸۹۲۶

«زمین سوخته» به چاپ هفدهم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «زمین سوخته» نوشته احمد محمود به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ هفدهم رسیده است.

این‌رمان که برای اولین‌بار در سال ۶۱ چاپ شد، حاصل تجربیات و مشاهدات احمد محمود از سال‌های ابتدایی دفاع مقدس و جنگ ایران و عراق است. او برای نوشتن این‌رمان به شهرهایی مثل سوسنگرد و هویزه سفر کرد و جبهه را از نزدیک دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌نویسنده گفته پس از برگشتن از مناطق جنگی، با مشاهده آرامش شهرهایی مثل تهران، از غم و اندوه به خود پیچیده که چرا مردم مناطق دیگر کشور، از رنج جنوبی‌ها و مردم درگیر در جنگ بی‌خبرند و اتفاقات جبهه را حس نمی‌کنند. احمد محمود پس از شهادت برادرش در جبهه به مناطق جنگی سفر کرد و سپس به فکر نوشتن «زمین سوخته» افتاد.

اولین‌چاپ انتشارات معین از این‌کتاب سال ۸۰ عرضه شد و تیرماه ۹۹ هم چاپ شانزدهم آن را به بازار عرضه کرد.

در قسمتی از این‌رمان می‌خوانیم:

کاش آدم بداند جعبه‌ی محتوی گلوله چطور دست به دست می‌شود. هر لحظه در کجا و چه مسیری را طی می‌کند. سربازی که از انبار مهمات بیرونش می‌کشد چه ریختی دارد. قامتش چگونه است. سیاه است. سفید است. بلند قامت است. کوتاه است. زن دارد، ندارد. و... چه فکر میکند...؟ آیا فکر می‌کند لحظه‌ای که یکی از گلوله‌های داخل جعبه پرواز می‌کند چه فاجعه‌ای ببار می‌آورد؟ ... چه کسی را می‌کشد؟ دلِ کدام مادر را می‌لرزاند!... خنده‌ی کدام طفل را تا آخرین لحظه‌ی میرای زندگی بر لبانش می‌خشکاند؟... یا نه... یا لبخند به لب، جعبه را تحویل می‌دهد... دستانش را می‌تکاند و می‌گوید: خب برادر، تمام شد. پانصد و هفتاد جعبه... بیا رسید را امضا کن.

چاپ هفدهم این‌کتاب با ۳۲۹ صفحه و قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5155176 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد محمود رمان ایرانی دفاع مقدس جنگ تحمیلی ادبیات دفاع مقدس تجدید چاپ انتشارات معین تازه های نشر معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ترجمه سازمان سمت پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات رضاخان پهلوی انقلاب اسلامی ایران نهاد کتابخانه های عمومی کشور رایزنی فرهنگی نقد کتاب انتشارات سروش تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق گفت: چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز مجری گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. این قاری همچنین از یک خاطره خنده‌دار درباره وارد شدن سوسک به لباسش هنگام قرائت اذان گفت که در نهایت ختم به خیر شده بود. 

دیگر خبرها

  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • مکان دقیق مرگ افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • آموزش تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر