Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: پنجم دی امسال در حالی که تعداد بستری شدگان کرونایی در استان به ۵۲۰ نفر رسیده بود، طبق آخرین برآورد، بستری شدگان سندرم حاد تنفسی به ۵۱۹ نفر رسید که بیشترین میزان در ۲ ماه گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد آقازاده افزود: از کل ۵۱۹ نفر بستری شده سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی، ۲۳۷ نفر مشکوک و ۲۸۲ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

او بیان کرد: بیمارستان آیت الله طالقانی ارومیه نیز که به عنوان بیمارستان مرجع کرونا در آذربایجان غربی به شمار می‌رود، تکمیل ظرفیت شده که این امر نشان دهنده وضعیت نامناسب استان در شیوع کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۱۳۳ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان بستری بوده و ۳۳ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده با اشاره به ابتلای ۳۳۹ نفر، بستری شدن حدود ۶۰ نفر و فوت چهار تن طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اظهار کرد: با احتساب آمار امروز، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۶۰۷ نفر رسید.

او ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های با بیشترین میزان ابتلا و فوتی بر اثر کرونا در کشور به شمار می‌رود و با وجود سهم جمعیتی چهار درصدی، سهم مبتلایان و فوت شدگان در استان نسبت به کشور به ترتیب ۷.۱ و ۶.۱ درصد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا مقابله با ویروس کرونا افزایش مبتلایان کرونایی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه