Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شاخص بورس بالاخره بعد از دو هفته ریزش پیاپی، سبزپوش شد. در ابتدای معاملات امروز شاهد رشد چهار هزار و ۳۰۰ واحدی شاخص کل بودیم و اغلب نماد‌های شاخص‌ساز بازار بازار به رنگ سبز درآمدند، اما بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از شروع معاملات، روند صعودی متوقف شد و شاهد کاهش نسبی آن هستیم. در لحظه نگارش این متن که ۳۰ دقیقه از شروع بازار گذشته، شاخص کل هزار و ۸۰۰ واحد بالاتر از دیروز ایستاده و ۱۵ صدم درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص هم‌وزن با کمترین نوسان ظاهر شده و دو صدم درصد افزایش دارد. در بین نماد‌های شاخص‌ساز امروز فملی، فولاد، فارس و کچاد با تاثیر مثبت بر شاخص کل و شستا، خودرو و شتران با تاثیر منفی بر شاخص کل به بازار آمده‌اند.

 

اکثریت همچنان در دست قرمزهاست

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات امروز چهارشنبه، از مجموع ۳۱۷ نماد بورسی حدود ۲۰۰ نماد در مدار نزولی حرکت می‌کنند و ۱۱۷ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند. موردی که نشان می‌دهد امروز هم دو سوم بازار قرمزپوش است. در بازار فرابورس هم از مجموع ۱۸۴ نماد معامله شده در ساعات ابتدایی بازار امروز، ۱۲۲ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۶۲ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه ششم اسفندماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

بخش عمده نقشه بازار در ساعات ابتدایی معاملات رنگ قرمز خود را حفظ کرده است. البته همچنان جای امیدواری است که ارزش معاملات نمادهای شاخص‌ساز بیشتر شده و شاهد روند صعودی در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان پیشروهای بازار هستیم. در این گروه که بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده‌اند، شاهد روند صعودی و رشد سه و چهار درصدی دارا یکم و پالایش هستیم. صندوق‌های سهامی ETF  هم عموما در حدود سه درصد رشد کرده‌اند. گروه فلزات اساسی امروز هم مثل روز گذشته بهترین شرایط را بین گروه‌های مختلف بازار تجربه می‌کند. فولاد و فملی در مدار صعودی گام برمی‌دارند و کاوه، فجر و فرزین آنها را همراهی می‌کنند. هرچند، همچنان نمادهای قرمزرنگی مثل کیمیا، ککویر، فرآور و ذوب در این گروه به چشم می‌آیند. در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری، نماد وپارس سرجایش متوقف شده و با قیمت روز گذشته معامله می‌شود. دیگر نمادهای بانکی از جمله وتجارت، وبملت و وبصادر روند نزولی دارند و شاهد تشکیل صف فروش هستند. در گروه خودرو و ساخت قطعات اغلب نمادهای قرمزرنگ هستند. خساپا هنوز به صف فروش نرسیده اما خودرو، خگستر، خبهمن و دیگر نمادهای گروه دچار این صف شده‌اند. هلدینگ‌ها از جمله شستا هم شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند. در غیاب شپنا، گروه فرآورده‌های نفتی به دو نیمه تقسیم شده. شبریز و شبندر کمی افزایش قیمت پیدا کرده‌اند و شتران و ونفت شاهد تشکیل صف فروش هستند. محصولات شیمیایی امروز بازار نسبتا سبزرنگی را تجربه می‌کنند و در بین آنها پترول، نوری، تاپیکو و آریا افزایش قیمت نسبی دارند. امروز غذایی‌هاف فعالیت‌های کمکی نهادهای مالی، هتل و رستوران، استخراج کانه‌های فلزی، قندی‌ها، ماشین آلات، عرضه برق و گاز و خدمات فنی مهندسی از جمله گروه‌ها قرمزرنگ بازار هستند.

 

عرضه اولیه اپال؛ آغاز دوره ثبت سفارش

عرضه اولیه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با نماد اپال صبح امروز آغاز شد. دوره ثبت سفارش بر اساس پیام ناظر ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه تعیین شده است. در این عرضه اولیه،  یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهام اپال معادل هفت درصد این شرکت عرضه خواهد شد که یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهم آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. هر کس می‌تواند تا سقف ۴۰۰ سهم با قیمت حداکثر هزار و ۲۵۰ تومان سفارش خرید ثبت کند. موردی که نشان می‌دهد نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این عرضه اولیه حدود ۵۰۰ هزار تومان است. در عرضه اولیه قبلی تعداد مشارکت‌کنندگان به‌قدری پایین بود که نهایتا به تمام خریداران به طور کامل سهام عرضه شده تعلق گرفت و به احتمال زیاد با توجه به شرایط فعلی بازار این اتفاق تکرار خواهد شد و خریداران تا سقف مورد نظر یعنی ۵۰۰ هزار تومان صاحب سهام اپال می‌شوند. ابهام در شیوه قیمت‌گذاری و همچنین کمپین برخی فعالان بورس تحت عنوان «اپال نمی‌خریم» از جمله حواشی این عرضه اولیه بد موقع است.

 

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار ارزش سهام عدالت بیت کوین شاخص بورس امروز راهنمای خرید سهام بورس عرضه اولیه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بارشد ۱۰۶۹ واحدی به سطح دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی رسید. 

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) با رشد یک هزار و ۶۹ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

اما در مقابل شاخص کل هم وزن با ۴۶۵۰ واحد رشد، رقم ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی را ثبت کرد.

همچنین نمادهای پارسان، فولاد، فملی، کگل، شبندر، شپدیس و بوعلی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای ذوب، خزامیاد، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر پر تراکنش‌های بازار بودند.

در معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۱۱۶ واحد رشد به رقم ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید و نمادهای آریا، فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر پر تراکنش‌های بازار بودند.


دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار