Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@22:45:03 GMT

اجرای بیش از ۶ هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت و گاز

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۹۳۸۲

اجرای بیش از ۶ هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت و گاز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز در نقاط مختلف کشور اجرا کرده است و پروژه خط لوله شازند- قم- ری یکی از این پروژه‌هاست.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، سردار سعید محمد با اشاره به توان بالای متخصصان داخلی در اجرای پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: شاید زمانی در اجرای پروژه‌های این حوزه در کشور تردیدهایی وجود داشت اما امروز از پرتو خودباوری ایجادشده در کشور، شاهد اجرای ابرپروژه‌هایی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی هستیم که همگان را به توانمندی متخصصان داخلی معترف ساخته و خط لوله شازند- قم- ری یکی از این پروژه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه خط لوله شازند – قم – ری به صورت EPC به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و با هدف انتقال فرآورده تولیدی پالایشگاه شازند اراک به قم و در نهایت به استان تهران اجرا شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در خصوص ظرفیت این خط لوله گفت: این خط لوله ۲۶ اینچی به طول ۲۹۵ کیلومتر با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز زمینه کاهش حمل و نقل بین شهری را فراهم می‌سازد و از سوی دیگر باعث کاهش هزینه انتقال فرآورده‌های نفتی از محل تولید تا مصرف می‌شود.

محمد با اشاره به موانع و مشکلات موجود در لوله‌رانی در تقاطع‌ها و راه‌های طول مسیر و حجم ۶.۲ میلیون مترمکعبی خاکبرداری در این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه در سال جهش تولید و در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و ارزش‌آفرینی در حوزه نفت و گاز اجرا شده است و در زمینه توزیع عادلانه ثروت در کشور نقش مؤثری دارد.

کد خبر 477255

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سعید محمد قم قرارگاه خاتم الانبیاء ص فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ص خط لوله گاز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نفت و گاز خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان