Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@22:33:51 GMT

رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۹۴۶۳

رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان ادامه دارد

رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان همان گونه که پیشتر نیز انتظار می رفت، ادامه داشته و و برای دومین فصل متوالی مثبت باقی مانده است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته اقتصاددانان و کارشناسان، بازگشایی تدریجی کسب و کارها و از سرگیری تجارت خارجی از عوامل اصلی ثبت این عملکرد خوب بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام دولت ژاپن در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ اقتصاد این کشور ۳.۰ درصد رشد داشته است.

این رشد که ۰.۴ درصد بیشتر از رشد پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان و ۲.۰ درصد کمتر از رشد دوره مشابه قبل است، بیش از همه به لطف رشد ۳.۲ درصدی سرمایه ثابت رقم خورد. در بین بخش های مختلف، مخارج مصرف کنندگان ۲.۰ درصد افزایش یافته است. مخارج سرمایه ای نیز ۱.۱ درصد بیشتر شده است. مخارج دولتی و سرمایه گذاری ثابت رشد مثبت را تجربه کرده‌اند و به ترتیب ۰.۸ درصد و ۰.۶ درصد رشد مثبت داشته اند.

تجارت خارجی ژاپن نیز طی این مدت بهبود یافته تا جایی که طی مدت فوق صادرات این کشور ۱۱ درصد بیشتر و واردات ۴.۱ درصد افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب کسری تراز تجاری بیش از پیش کاهش یافته است.

در حال حاضر بزرگ ترین شریک تجاری ژاپن محسوب می‌شود و در نتیجه از سرگیری فعالیت های تولیدی، روابط تجاری دو طرف تا حد زیادی بهبود یافته است. همچنین بخش بزرگی از کارخانه های تولیدی ژاپنی نیز در حال بازگشت به ظرفیت تولیدی قبلی خود هستند.

ژاپن یکی از کمترین خسارت ها را از شیوع کرونا در بین اقتصادهای پیشرفته متحمل شده است حدود ۴۲۵ هزار ژاپنی به کرونا مبتلا شده اما حدود ۷۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

بانک مرکزی ژاپن از ماه مارس تاکنون در مجموع حدود ۱۸ تریلیون ین نقدینگی به اشکال مختلف به بازارهای مالی تزریق کرده است تا از پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا بکاهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اقتصاد ژاپن تجارت خارجی پول نیوز تراز تجاری صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟