Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

شرکت هندی اپراتور بندر شهید بهشتی چابهار با برگزاری مناقصه ای، از انتخاب شرکت خدمات بندری وابسته به بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار ایرانی این بندر رونمایی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، دو روز پیش یک شرکت بورسی خدمات دریایی و بندری وابسته به بنیاد مستضعفان در سامانه کدال از برنده شدن در مناقصه بندر شهید بهشتی چابهار خبر داده و اعلام کرده است این قرارداد از دی ماه امسال اجرایی شده و ماهانه ۲۵ هزار یورو درآمد ثابت از فعالیت اپراتوری بندر و درصدی نیز از حجم عملیات دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت مذکور، هیچ توضیح دیگری درباره جزئیات این قرارداد و مناقصه ارائه نداده است.

 

در پی خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم‌های جدید حمل و نقل دریایی علیه ایران، هندی‌ها توانستند در مذاکرات خود با کاخ سفید، بندر چابهار را از تحریم‌های آمریکا معاف کنند. بنابراین، تنها بندر اقیانوسی ایران توانست سال گذشته طرح توسعه این بندر را با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برساند و به این ترتیب ظرفیت این بندر به ۸.۵ میلیون تن افزایش یافت.

بر اساس آمار اعلام شده، ترانزیت از بندر چابهار به افغانستان طی یک سال اخیر، افزایش ۲ برابری داشته است که نشان دهنده استقبال خوب بازرگانان افغانستانی و هندی از بندر چابهار است.

با افتتاح راه آهن چابهار زاهدان در سال ۱۴۰۰، پیش بینی می‌شود حجم ترانزیت کالا از این بندر تا چندین برابر افزایش یابد. بنابراین بندر چابهار در ماه‌ها و سال‌های آتی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار خواهد شد.

اخیر شرکت هندی اپراتور بندر شهید بهشتی چابهار و طرف قرارداد با سازمان بنادر، مناقصه‌ای برای تعیین پیمانکار خود در ایران برگزار کرده که بر اساس آن، شرکت خدمات بندری وابسته به بنیاد مستضعفان برنده این مناقصه شده است.

سال گذشته، یک شرکت خصوصی پیمانکار اپراتور هندی در بندر چابهار بود.

مدیرکل بندری: شرکت ایرانی، شریک شرکت هندی نیست فقط پیمانکار است

روانبخش بهزادیان مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره این مناقصه اظهار داشت: شرکت خدمات بندری و دریایی برنده مناقصه، طرف قرارداد با ما نیست و شرکت هندی اپراتور بندر شهید بهشتی که طرف قرارداد با سازمان بنادر است، این مناقصه را برگزار کرده است.

وی افزود: شرکت هندی آی پی جی ال این مناقصه را برگزار کرده و شرکت خدمات بندری وابسته به بنیاد مستضعفان در مناقصه‌ای که هندی‌ها برگزار کرده اند، برنده شده است. ما بندر چابهار را به شرکت هندی واگذار کرده ایم و این شرکت قرارداد کوتاه مدت با سازمان بنادر دارد تا مقدمات امضای قرارداد بلند مدت فراهم شود.

به گفته بهزادیان، قبلاً یک شرکت خصوصی به عنوان پیمانکار با اپراتور هندی همکاری می‌کرد که شرکت خدمات بندری وابسته به بنیاد مستضعفان جایگزین شرکت خصوصی ایرانی شد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان بنادر اصلاً به موضوع مناقصه بندر چابهار ورود نکرده، گفت: هندی‌ها بر اساس ضوابط خودشان این مناقصه را برگزار کرده و با توجه به پارامترهایی که خودشان داشته اند، شرکت خدمات بندری وابسته با بنیاد مستضعفان را برنده اعلام کرده اند.

این مقام مسئول در سازمان بنادر افزود: ما فقط یک قرارداد اپراتوری با شرکت آی پی جی ال هند در بندر چابهار داریم؛ شرکت برنده مناقصه نیز، شرکت «جوینت» هند در ایران نیست و صرفاً پیمانکار آنها در بندر چابهار است.

معاون بندر سازمان بنادر: این مناقصه برای انتخاب جوینت ایرانی شرکت هندی بود!

فرهاد منتصر کوهساری، معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی نیز درباره آخرین وضعیت مناقصه اعلام شده از سوی شرکت خدمات بندری وابسته به بنیاد مستضعفان تصریح کرد: قرارداد ما در بندر چابهار صرفاً با شرکت هندی است و برای آنکه بتواند یک «جوینت» داخلی داشته باشد، قراردادی را امضا کرده که بر اساس آن یک رقم ثابت به عنوان درآمدها و یک عدد متغیر بر اساس تناژ تعیین کرده است.

وی تأکید کرد: این قرارداد با طرف هندی امضا می‌شود و با سازمان بنادر قرارداد ندارد.

شرط ۱۰ ساله شدن قرارداد با هندی‌ها

وی ادامه داد: قرارداد اپراتوری سازمان بنادر با شرکت هندی آی پی جی ال، فعلاً یک ساله و قابل تمدید است به این شرط که باید تجهیزات را تکمیل کند؛ اخیراً دو دستگاه جرثقیل را هندی‌ها به چابهار منتقل کرده اند و اگر تا پایان قرارداد یک ساله، سایر تجهیزات را به بندر شهید بهشتی منتقل و نصب کنند، با آنها قرارداد ۱۰ ساله امضا می‌کنیم.

معاون بندر سازمان بنادر گفت: تا چند روز آینده ۴ دستگاه جرثقیل مخصوص تخلیه و بارگیری کالای دیگر وارد بندر شهید بهشتی می‌شود که هندی‌ها آنها را وارد می‌کنند؛ پس از تعطیلات نوروز هم ۲ دستگاه دیگر وارد خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر چابهار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شرکت خدمات بندری سازمان بنادر بندر شهید بهشتی بندر چابهار برگزار کرده شرکت هندی هندی ها بر اساس یک شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی طارمی و اینتر: هی‌یر وی گووووووووو!‏

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه پیش از این با تایید مدیران اینتر ‏مشخص شده بود که قرارداد این باشگاه با مهدی طارمی نهایی شده ‏است اما از جزئیات این قرارداد خبری منتشر نشده بود. ‏

فابریزیو رومانو، روزنامه‌نگار مشهور حوزه نقل و انتقالات فوتبال، ‏دقایقی پیش در خبری فوری برای اولین بار جزئیات توافق طارمی با ‏اینتر را فاش کرد. ‏

بر اساس گزارش او طارمی با اینتر قراردادی دو ساله امضا کرده که تا ‏ژوئن 2026 اعتبار دارد. در قرارداد او گزینه تمدید یک ساله هم در ‏اختیار اینتر است و نراتزوری می‌تواند قرارداد ستاره ایرانی را تا تابستان ‌‏2027 تمدید کند. ‏

رومانو اعلام کرد که توافق اینتر و طارمی نهایی و کامل شده و این ‏موضوع به باشگاه فعلی او پورتو هم اطلاع داده شده است. ‏

پیش از این آسیلیو، مدیر اینتر، در شب قهرمانی تیمش از قطعی ‏شدن قرارداد اینتر با طارمی خبر داده بود. پیش از این هم رسانه‌های ‏ایتالیایی و فابریتزیو رومانو از قطعی بودن انتقال طارمی به اینتر خبر ‏داده بودند و حالا دیگر شکی باقی نمانده که ستاره ایرانی دو فصل ‏آینده یا شاید سه فصل آینده را با پیراهن نراتزوری در سری آ توپ ‏خواهد زد. ‏

دیگر خبرها

  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • مهدی طارمی و اینتر: هی‌یر وی گووووووووو!‏
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم