Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:03:29 GMT

نجف آباد مهد ایثار و شهادت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۰۲۵۰

نجف آباد مهد ایثار و شهادت

نجف آباد؛ شهرستانی از تبار علم، ایثار و شهادت که نام این دیار برای همگان با وجود شخصیت های بزرگی آشنا و آن را به مهد ایثار و شهادت بیشتر می شناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، ایثار و شهادت مقوله ای مهم و مظهر آزادگی جهان تشیع است و ایرانیان به دلیل نعمت انقلاب اسلامی از آزادگی و استقلال بهره مند هستند که البته این شچره طیبه با خون شهدا رشد پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهادت بنا به فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی هنر مردان خداست، کسانی که فقط با حضرت باری تعالی معامله کردند و چه سودی بردند و چه سرنوشتی برای خود، خانواده، اطرافیان و جامعه رقم زدند.

 

گسترش چنین فرهنگ هایی در جوامع مختلف یک ضرورت است و البته برخی از مناطق کشور نوع نگرش مردم، سنت ها و تلاش بزرگان آنان در این مسیر پیشگام بوده و نتایج آن الگودهی و تجلی حقیقت ها شده که نجف آباد مصداقی از این موضوع است.

 

نجف آباد 2 هزار و 500 شهید و چهار هزار و 200 جانباز و آزاده  در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده که از این میان 12 خانواده سه شهیدی، یک خانواده چهار شهیدی بوده اند.

 

 110 شهید این شهرستان طلبه و 230 پاسدار، 712 دانش آموز ، 74 دانشجوی بوده اند و  86 نفر از سرداران دوران دفاع مقدس از این خطه و دیار بوده اند.

 

*فرهنگ ایثار و شهادت در نجف آباد

 

فرهنگ ایثار و شهادت به گونه ای در نجف آباد گسترش یافته که نوع نگرش مردم و توصیه بزرگان در این مسیر را نمایش می دهد و به گفته «محمد معطری«، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نجف اّباد، خانواده های شهدا و ایثارگران  فرزندان خود را برای اعزام به جبهه زیر قرآن بدرقه کردند و آنان به این مسیر اعتقاد داشتند.

 

وی افزود: با اعلام خبر شهادت فرزندان به خانواده های آنان، پدر و مادرها گله نکردند و زینب گونه صبوری کردند و این را افتخاری برای خود و مایه آزادی و عزت میهن می دانستند.

 

معطری ادامه داد: همسران شهدا و خانواده های آن ها واقعیت های جامعه را درک کردند و امروز از افتخارات  چهره های برتر جامعه اسلامی همین شهدا و خانواده های آنان هستند که بنیاد شهید افتخار خدمت به این قشر را دارد.

 

*نجف آباد پایتخت ایثار و شهادت کشور

 

اتفاقات عجیبی در حوزه ایثار و شهادت نجف آباد صورت گرفته و همه آوازه این شهر در این عرصه را تاکید می کند. تقدیم  236 شهید از مدرسه شهید محمد منتظری نجف آباد  که این افراد از چهره برتر علمی  کشوری بوده اند، دلیلی بر این ادعاست.

 

چنین رویداد و اتفاقاتی اهمیت و جایگاه این فرهنگ را در جامعه ترسیم کرده و باید هرچه بیشتر به آن پرداخته شود و فراموش نکنیم که وظیفه ما در برابر این عزیزان چه اقدامی است.

 

فرماندار ویژه نجف آباد با اشاره به اینکه پرچم ایثار و شهادت این خطه همواره برافراشته است، تصریح کرد: شهید حججی و دیگر شهدا هر کدام جلوه ای از این فرهنگ هستند و خانواده های آن ها با صبر بر این اتفاق نقش آفرینی می کنند.

 

«مجتبی راعی« ادامه داد: نجف آباد پایتخت ایثار و شهادت ایران اسلامی است و باید متناسب با ظرفیت، رشادت ها و از جان گذشتگی های این منطقه مسئولان به مردم خدمت کنند.

 

پنج اسفندماه روز ملی نجف اّباد

 

تشیع پیکر بیش از 200 شهید لشگر هشت نجف اشرف نجف آباد در پنجم اسفند مهمترین انگیزه برای نامگذاری این روز بوده که البته به دلیل تشیع 17 تن از این شهدا در عملیات خیبر در تیران و کرون، این روز نیز در آن شهرستان هم به عنوان روز ایثار و شهادت نامگذاری شده که خبرگزاری شبستان روز گذشته به این موضوع پرداخته است.

 

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد درباره این نامگذاری گفت: موضوع چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به موضوع نامگذاری روز نجف آباد اختصاص یافت که با بررسی های صورت گرفته و نظر جمع علاوه بر روز ایثار و شهادت، پنجم اسفندماه هر سال به عنوان «روز ملی نجف آباد« نیز نام گرفت.

 

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی« افزود: دراین روز برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، اجتماعی و تبلیغاتی در راستای معرفی نجف آباد اجرا می شود.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید حججی نجف آباد فرهنگ ایثار و شهادت اصفهان خانواده های آن ایثار و شهادت بوده اند نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت