Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در سال گذشته 32.7 میلیون تن بار از استان کرمان حمل شده و سومین استان کشور در میزان حمل بار بودیم و امسال شاهد رشد 56 درصدی درآمد و 10 درصدی حمل بار بودیم.

"سیدعلی سیدعلیخانی" صبح امروز ششم اسفندماه در بیست و هشتمین کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای(بخش حمل و نقل مسافر) کشور در کرمان اظهار کرد: استان کرمان 180 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که در این استان بیش از 13 هزار کیلومتر شبکه راه آسفالته داریم و در زمینه طول راه های آسفالته دومین استان کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود 1920 کیلومتر بزرگراه در استان کرمان، در رتبه دوم بعد از اصفهان قرار داریم، افزود: کرمان در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد و بیش از 2500 کیلومتر راه های شریانی و ترانزیتی کشور در استان کرمان است و در این زمینه رتبه سوم کشور را داریم.

سیدعلخانی تصریح کرد: در سال گذشته 32.7 میلیون تن بار از استان کرمان حمل شده و سومین استان کشور در میزان حمل بار بودیم و امسال شاهد رشد 56 درصدی درآمد و 10 درصدی حمل بار بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: 5.6 میلیون مسافر در سال گذشته در استان کرمان جابه جا شده و براساس آمارنامه سازمان راهداری، رتبه پنجم کشوری را داشتیم و در 11 ماهه امسال تحت تاثیر کرونا، نست به سال قبل در تعداد سفر 21 درصد و در تعداد مسافر 25 درصد کاهش را داشته ایم.

وی افزود: 700 دستگاه اتوبوس، 700 دستگاه مینی بوس و 2200 دستگاه خودروی سوری کرایه در استان کرمان به مردم خدمات می دهند و بیش از 5000 راننده در این بخش مشغول به کار هستند.

سیدعلیخانی تصریح کرد: با همدلی خوب انجمن های رانندگان و شرکت ها در استان، طرحی در پایانه مسافر کرمان راه اندازی کردیم که در پی آن رضایت مندی خوبی در بین مسافران، مالکان و شرکت ها به وجود آمده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان کرمان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: فروردین سال‌جاری تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان، ۲۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان، افزود: فروردین سال جاری ۱۲ هزار خودروی ناوگان حمل‌ونقل کالا برای بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فروردین سال جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بارگیری شده ۷۲۳۰ دستگاه بوده که با افزایش ۳۷۳ درصدی همراه است.

کهریزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده است، در این جلسات از زاویه‌های مختلف بحث ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم‌افزاری، زیرساخت‌ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا شود، در انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و افزود: این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی دارد و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 749717

دیگر خبرها

  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت