Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده برای تامین نیازهای دانش‌آموزان به ابزارهای الکترونیکی آموزش مجازی، هنوز بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز از داشتن گوشی و تبلت، محروم هستند.

فرهاد اسماعیلی چهارشنبه ٦ اسفند در آیین اهدای تبلت به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شیراز، با اشاره به اینکه ٨٥٠ هزار دانش آموز در فارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: حدود ٢٠ درصد از دانش‌آموزان یعنی معادل ٩٠ هزار نفر فاقد گوشی همراه و تبلت بودند که با تامین ۲۰ هزار دستگاه گوشی و تبلت، بخشی از این نیاز مرتفع شد و هنوز بیش از ۶۰ هزار گوشی و تبلت نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های کمک مومنانه نحوه توزیع کمک است، گفت: وقتی آموزش، سیاست و حتی مناسک دینی ما تحت‌الشعاع بیماری کرونا قرار گرفت، همگان تلاش کردند تا اصل قضیه متوقف نشود.

او با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود دین اسلام و شیعه پیش رو است در همین بحران‌ها این گفته مصداق پیدا می‌کند،  افزود: در بحران کرونا معلمان به خوبی درخشیدند، بحرانی که ممکن بود دانش آموزان از تحصیل باز بمانند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: روش‌های مختلفی برای آموزش پیش گرفته شد، صدا و سیما تمام قد برای آموزش برنامه‌های تلویزیونی وارد شد و معلمان در فضای مجازی به امر آموزش پرداختند.اما عده‌ای از همین‌ها هم نمی‌توانستند استفاده کنند به همین دلیل از جزوه‌های خود آموز برای دوره‌های ابتدایی استفاده کردیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: عده‌ای از دانش آموزان از داشتن وسایل کمک ارتباطی محروم بودند و به همین دلیل بخش قابل توجهی از کمک‌های مؤمنانه به سمت تهیه گوشی همراه و تبلت سوق پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب جوانانی داریم که در تمام عرصه‌ها تمام قد برای تمدن سازی آمادگی دارند، به اجرای طرح توکاد در فارس اشاره و بیان کرد: پس از شیوع کرونا آموزش به شیوه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفت اما با چالشی تحت عنوان محرومیت تعداد زیادی از دانش آموزان برای استفاده از گوشی همراه مواجه شدیم که در این راستا حرکتی بزرگ برای تامین تبلت و وسایل کمک آموزشی دانش آموزان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های طرح توکاد رعایت شان دانش آموزان محروم است، ابراز امیدواری کرد که با تجهیز دانش آموزان به وسایل روز و روش‌های تدریس در فضای مجازی، نقصیه آموزش را در دوران کرونا کمتر شود.

به گزارش ایسنا، تاکنون ٢٠ هزار و ۵۹۳ تبلت با هدف تامین نیاز دانش‌آموزان نیازمند با صرف بیش از 51 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح توکاد، تهیه و توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح توکاد آموزش و پرورش فارس تبلت دانش آموزی دانش آموزان گوشی و تبلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بادرود گفت: از ابتدای سال تحصیلی، این دانش آموزان آموزه‌های دینی و اسلامی را فرا گرفتند و با رسیدن به سن تکلیف ملزم هستند واجبات را انجام دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمدرضا عملی افزود: این جشن با هدف مرور فعالیت‌های قرآنی و دینی و ثبت خاطره ماندگار برای آغاز بندگی دانش آموزان برگزار شد.
وی گفت: دکلمه خوانی، اجرای سرود همگانی و برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

دیگر خبرها

  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان